• Bu och Bä

Dålig sugproppstallrik ?

Köpte en tallrik med sugpropp i botten idag. Den var inte så bra, den lossnar av sig själv efter en liten stund. Brukar de göra det eller har jag fått tag på ett måndagsex.? Tallriken är av märket Rätt Start och har motiv med spöket Laban.

• Svar på tråden Dålig sugproppstallrik ?
  • Crazy Baby

Tyvärr har jag inte sett nån bra sugproppstallrik!! Alla jag har och har testat hos vänner och öppna förskolan är mer eller mindre värdelösa!!

• Kalina

Vi har en MAM tallrik, den är riktigt dålig också.

• UskTjej

Bu och Bä: Jag har också den tallriken och den suger med andra ord.

• SussEk

Kruxet är väl att matborden inte är helt släta och då kommer det ju in luft mellan bordet och tallriken - och den släpper.
    Har själv en "Laban-tallrik" hos mormor och morfar.

• norgesessan

har en mam talrok, och en ikea tallrik, inga av dom suger fast sig ordentligt, men jag har sett en ikea tallrik som gjorde det (en annan)

• Jempa L

Ikeas sugproppstallrik fungerar ända tills man maskindiskar den...

• norgesessan

det gäller inte vår ikea...vi har inte diskat den i diskmaskin före nu (har inte haft innan)(och då var inte ens sugproppen på) och vi köpte den i 2003.

• sofia76

har också en Laban tallrik och den går ju loss när lillan trycker på sidan. MYCKET DÅLIG!!!! Skrikandes

• Ameos

Hm... en del sugproppar fungerar bättre om man blöter dem lite. Kanske värt att prova?

• bambigirl

Men om ni har träbord är det väl därför, är ju ådror i trät där luft kommer in?

• zazla

Vi har den där rosa (bambino?) som man köper på typ ica. Den sitter som berget! Man får liksom dra av den åt sidan för att få loss den, speciellt om man fuktar gummiringen innan man trycker fast den.

• Bu och Bä

Tack för alla svar, en smart ide men som inte alltid funkar fullt ut alltså. Annars gillade jag tallriken i övrigt, lagom stor, bra kant och lite gullig.

• Amorella
    bambigirl skrev 2006-09-23 23:25:07 följande:
    Men om ni har träbord är det väl därför, är ju ådror i trät där luft kommer in?
    Vi har IKEAs Antilopstol med bord (vit plast) - helt slätt! Lossnar efter en halv minut ändå... Tallriken är ju också extremt greppvänlig för små händer...

Vår favorittallrik är faktiskt BabyBjörns bubbliga tallrik som står stadigt och är svår för babyn att greppa (ej sugpropp).
  • Havsjungfrun

Bu & Bä: Har två Laban sugtallrikar, en från servisen och en genomskinlig med röd sugpropp. Den med röd sugpropp funkar bra men inte den andra.

Svar på tråden Dålig sugproppstallrik ?