• Marcus pappa
    Äldre 23 Oct 08:38
    1445 visningar
    6 svar
    6
    1445

    Elitserien i Innebandy

    Det snackas en del om hockey här, men eftersom jag inte tycker hockey är så där jätteroligt, ärligt talat är svensk hockey trots alla NHL-proffs en rätt sorglig historia som inte håller hög internationell klass. Tack då för innebandyn, som trots vissa hockeytränares fördomar inte alls är någon fjollig messerie utan kamp, kroppskontakt eller intensitet. Tvärtom, innebandy av idag är en elitidrott med spelare som är minst lika vältränade som elitsen i hockey eller fotbll, en idrott som på allvar kan utmana handboll och basket om att bli vår tredje sport.

    Vad har ni andra för åsikter? Vem tror ni vonner elitserien och vem för lyfta bucklan på Globen i vår? Själv tror jag att AIK vinner serien men att de i slutspelet för ge sig innan final. Finalen spelas mellan Jönköing och Storverta och Jönköping vinner.

  • Svar på tråden Elitserien i Innebandy
  • Gnuttä­taren
    Äldre 23 Oct 16:56
    #0

    Tror faktiskt att Storvreta vinner i år..
    Men serien blir spännande och jämn!

    AIK eller Warberg vinner serien.

  • Marcus pappa
    Äldre 23 Oct 23:29
    #0

    Ja, det ser ut att bli ett riktigt getingbo. Tror i och för sig att Helsingborg och Södertälje inte kommer att lyckas i år, men Falun kan skrälla en del och lär hänga kvar. Öbvriga nio lag kan hamna precis vart som helst.

  • Äldre 26 Oct 17:21
    #0

    Som gammal Varbergare så kan jag ju inte annat än att hålla på WIC-85, speciellt inte när båda mina bröder har tagit ett SM-guld med dem också.

    Den 7:e november skall jag kolla Pixbo-Warberg i Scandinavium. Det kan bli en riktig folkfest.

  • dannea­nkan
    Äldre 12 Nov 21:18
    #0

    ja tror att de blir gnaget som tar hem de iår dom var så nära förra året. plus att dom har ett bättre lag iår.

  • Bob
    Äldre 3 Dec 01:29
    #0

    Hej!
    Hoppas ni tittar på svt-24 innebandy sändningar. Nästa gång den 18 dec med finnkamp från Hovet.

    //B

  • Marcus pappa
    Äldre 3 Dec 09:01
    #0

    Tyvärr saknar jag SVT 24, vilket är väldigt jobbigt. De gånger jag sett matcher på 24:an har jag blivit positivt överraskad. SVT håller en hög klass på sina produktioner och innebandyn får en chans att visa att den inte längre är en korpidrott.

    Vad tyckte ni om SM-finalen i våras. Måste vara en av de bästa innebandymatcher jag sett. Fantastisk underhållning och dramatik på hög nivå.

Svar på tråden Elitserien i Innebandy