• happy2

Vart kan man köpa lapptäcken?

Som sagt vart kan man köpa baby/barn Lapptäcken? Jag har länge letat ocj önskar verkligen få införskaffa ett sådant,, Jag önskar att jag kunde sy ett men jag är en usel sömmerska Så jag skulle bli glas om ni visste .. Tack alla på förhand!!!

• Svar på tråden Vart kan man köpa lapptäcken?
  • Kapybara

Jag var inne på en sida som heter www.maxomia.se där har de lapptäcken de är ganska dyra men det kan det vara värt om man inte kan sy ett själv

• twentyone

Hrmm..ingen aning. Kollat på Tradera? där säljer dom ju en del begagnat av det mesta. Men annars kan jag bara säga att lapptäcke är plättlätt att sy, även om man har tummen mitt i handen.
    Iallafall ett med "bara rutor".

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • happy2

Oj Ja de var dyrt,, men som du säger de e nog värt de,, tack så mycket!!

• looser

Finns ett täcke på IKEA som ser ut som ett lapptäcke, jättefint och bara 89 kronor. Jag köpte det för att ha på golvet åt babyn.

• tessan8micke

Det finns ett jättefint på Lexington, antingen i blått eller i rött. Det kostar 1300:- men jag tycker det är superfint! Ska nog köpa det!

• Leone i Västerås

Lapptäcken är superenkelt att sy själv, även om man inte har så stor syvana. Jag syr lapptäcken, både som presenter, till mitt eget barn och på beställning, och jag har några bilder i mitt album.
    Kika där så kanske du kan få lite inspiration, för alla modellerna jag visar där är jättelätta.
    Lycka till!

Svar på tråden Vart kan man köpa lapptäcken?