• sasse s

Kan man ha vanliga trosor efter förlossningen?

Hej!

Har packat BB-väskan eller håller på... och jag undrar (lite skenant/ dum fråga kanske) men kan man ha sina vanliga trosor efter förlossningen, eller kommer man normalt fortfarande bara i mamma trosorna???

Tacksam för svar!

/V. 39 (lite brådis... kanske)

• Svar på tråden Kan man ha vanliga trosor efter förlossningen?
  • vofflan

Klart man kan men inga strig

Skämt o sido
    Trosor som man kan ha stor binda i för man blöder ganska mycket

Och kommer du i håg ammnigs in läggen??
    De behöver man verkligen

• sasse s

Tack tack!

Har packat lite amningsinlägg... Men finns inte sånt att "låna" på BB också??? Bindor såg jag då där överallt... när vi var där på studiebesöket.

String har jag absolut inte packat... *hahahaha* Kan tänka mig att de får ligga oanvända i lådan ett bra tag till...

Men är lite orolig att jättemagen inte får plats ändå i vanliga trosor... För hela magen kan ju inte bara försvinna på ett kick!?!?!

• vofflan

Magen försvinner inte men den blir mjukare och sladdrig som en bulldeg

Skrämmde dig inte va!!

Innan jag fick mitt första barn fick jag ammnigs inlägg av en kompis
    Vad ska jag ha de till tänkte jag men packa ner de i väskan ändå
    TUR
    När man ammar framför allt i början läcker man massor och det luktar sur mjök och kladdar
    Då är det bra att skydda BHn

Kram och lycka till

• sasse s

Tack tack igen!

Mina tuttar har läckt lite sen v. 25 ungefär.. Men inte så jag behövt några inlägg hittills... Bara blivit lite "skorvig" hårdnad mjölk utanpå och sen kommit några droppar när man gjort rent och pillat och klämt lite...

Men kan tänka mig att det blir mycket värre snart...

Hoppas jag kan plänga ner bulldegen i mina vanliga trosor igen då!... Skulle vara sååå skööönt... + att mammatrosorna börjar ha sett sina bästa dagar nu... Köpte billiga men de har ialf. varit sköna!

• Majsan70

Vanliga trosor duger gott, me ta inte det finaste du har.

Amningsinlägg har jag aldrig behövt redan på BB. Dettar ju några dagar innan det rinner till sådär mycket. Men de gånger jag har fött, så har det inte funnits på BB.

• Elin

Är jag den enda som gillade engångstrosorna på BB?

• sasse s

Ahhh... finns det engångstrosor på BB också??? Härligt då slipper man ju bry sig om de man har med sig inte passar eller kanske blir nersölade el. så... så de inte räcker till!!!

• Elin

Ja, de är nästan som nylonstrumpor (eller vad jag ska kalla det) och fanns i alla fall på Huddinge. En storlek som passar alla! Toppen fula, men jättesköna!

• Mamma till Ella

Jag hade vanliga trosor men de var en storlek större än vad jag brukar ha med mig till BB, det var bra. Jag hade också för få trosor med mig, det blödde igenom så jag brukar tipsa om att ta med några extra par även om landstingets trosor inte går av för hackor (inte så snygga dock...; -)). Ta med lite smink om du använder det i vanliga fall, det piggar upp när man får besök. Lycka till!!!

• Lali

Elin, jag äälskade engångstrosorna på BB så mycket att jag tog med mig några hem efteråt. De var så sköna att jag egentligen inte ville byta till mina vanliga sen, men maken tyckte nog inte att de var så snygga till slut...

Svar på tråden Kan man ha vanliga trosor efter förlossningen?