• Babylycka

Ikea

Sambon ska till Ikea nästa vecka o jag kan inte följa med ( Tänkte höra om någon har några bra tips på saker jag kan skriva upp på "att köpa"-listan". Till bebisen alltså. I katalogen finns ju inte så mkt. Vi har säng och skötbord.

• Svar på tråden Ikea
  • TantG

Tvättlapparna!!! Massor!
    De har billiga fleece filar i massor med färger *man måste inte köpa dem på bebis avdelningen. Filtar får man alltid nytta av.
    De har prisvärda sängkläder till spjälisen...
    Badbalja om ni tänkt att köpa det. Gummerade krokar att hänga på skötbordet... allt beror lite på VAD ni har tänkt för stil och vad ni har osv.

• Fille Fjonkan

Deras badbalja och frottétvättlapparna (10-pack) är suveräna och prisvärda

Och om ni inte redan har ett sånt där mjukt underlägg till skötbordet med uppblåsbara kanter kan det ju vara något.

• Tjej 1975

Billiga haklappar och plastad frotté.

• Babylycka

Tack, tack. Mer, mer!!??

• Storstrumpa

Frotte tvättlappar 10 pack... perfekt vid ammning. Våran kille spydde väldigt mycket och då var dom väldigt bra. Det gick åt några varje dag kan jag säga....

• TantG

Jo! Ett "köp inte tips" Lammskinnen. De är inte tvättbara.

• Babylycka

Något lammskinn blir det inte då!

• Dezzie

Dom har bra spjälskydd till sängen, jag rekommenaderar åxxå tvättlapparna i frotte´som många andra här Små söta nattlampor att ha över sängen,...

• TantG

Jooo deras underlakan i "drapå" modell...

• Nåran

Var där igår och då hade de utförsäljning på små vita handdukar,
    40x55 cm eller nått sånt för 1kr styck! Köpte 10 stycken, tänkte till skötbord, spytrasa mm. Vet inte om det bara var IKEA Barkarby som hade det, håll utkik!!!

Köpte också drapå lakan 69:- för 2 stycken. Jag har/håller på att sy lakan, mne underlakan kommer jag inte sy, det tjänar jag varken tid eller pengar på.

• TantG

Jag har varit JÄTTEfräck när det gäller handdukar att ha som spytrasor! Jag länsade mammas linneskåp på gamla och slitna handdukar som de inte använder längre och har även frågat svärmor och en del kompisar... ALLA har "skrutt" handdukar som mest bara ligger i skåpen och samlar damm. De passar jättebra att ha som spytrasor... Dessutom är de mjuka och slitna efter åratal av 90 graders tvättar.

Svar på tråden Ikea