• Blir 3 någonsin 4

Har någon gått från IVF till Inseminering???

Vi har en dotter på 5 år som kom på den naturliga vägen.
    Syskon har vi dock haft svårt att göra.
    Nu har vi misslyckats med vårt tredje IVF försök och pengarna rusar iväg. Vi är nu uppe i 74000:-. Nu undrar jag om det är någon som gjort IVF och sedan gått över till insemineringar istället....OCH plussat..?
    Vet inte riktigt om det är som att ta ett steg tillbaka....
    Man brukar ju gå från insem. till IVF.

Kram!

• Svar på tråden Har någon gått från IVF till Inseminering???
  • Fru Mmm

Jag har inte gjort det, men har börjat fundera i de banorna litegrann....

Därför ska jag med intresse följa din tråd

Jag har gjort en hel IVF-behandling, då blev jag gravid men fick mf. Nästa behandling fick avbrytas pga utebliven befruktning och nu är jag inne på ett helt nytt försök.
    Håller bara på med nedregleringen än så länge och hoppas ju förstås att det ska gå vägen den här gången.

Men tankarna finns ju ändå där ; tänk om det inte funkar nu heller
    Då orkar jag nog inte med mera IVF, inte som det känns nu i alla fall...

Det kunde ju va intressant att se om andra prövat den här "bakvända" vägen, men inseminationer efter IVF....

Hoppas vi får några bra besked....

• Maxie

Hej tjejer,
    Jag har gjort två ivf:er, båda utan graviditet. Sen har jag gjort 3 inseminationer varav den första ledde till graviditet. Tyvärr blev det ma men det var ju ändå ett steg i rätt riktning tycker vi. Så visst kan insemination funka även om ivf inte har gjort det.
    Lycka till!

• Blir 3 någonsin 4

Tack Maxie, då finns det kanske lite hopp för mej och Fru Mmm...

Ingen annan med lite bra historier....

• Blir 3 någonsin 4

Puffar lite.....

• Blir 3 någonsin 4

Puffar lite till...

• Giulye

Hej!

Vi hade två misslyckades IVF, som min man och jag är friska vi skulle göra insemination efter utan IVF resultat. läkaren rekomenderade IVF för att jag var 38 år och vi hade försökt i 2 år. Nu är jag i v16. Blev jag gravid på den månaden vi skulle göra insemination, men vi gjorde hemmainsemination, då blev det !!!
    Vet jag det är inte enkelt som man tror. Nu ser jag mitt större problem var: så mkt jag vill ha barn, (blir gravid)mer tiden ska ta för att bli gravid.

Well, önskar er lycka till!!

Svar på tråden Har någon gått från IVF till Inseminering???