• Alyssa

Slapp hud efter graviditet

Hur har ni gjort med huden på magen? Min hud är så slapp på magen, finns det någon bra kräm man kan köpa för att hjälpa strama åt huden?

• Svar på tråden Slapp hud efter graviditet
  • Rosiie

vill också veta det, eller räcker det med att träna magen med sit-ups?

• Villavillerkulla

Puffar, med nyfiken ???+

Kärleken är evig - Isak 060221
  • Alyssa

Nått måste det finnas som man kan göra?

• bebban20

jag körde 50 situps per dag å efter några månader blev den lika tajt som vanligt=)

• styrkemamma

Måste ju säga det att det beror ju på hur uttöjd du varit under graviditeten!

Har man haft en mindre mage så går det nog lättare o få den tajt,men större svårare.....

Sen är det åldern som avgör me...runt 30-30+ så är skinnet inte lika tajt längre.

sit ups gör ju att du får magmuskler,det gör inte att din hud blir tajt(skinnet alltså) men däremot så bygger du upp muskler under skinnet vilket gör att det spänner ut skinnet lite grann,och då får huden en effekt av mer tajt hud/skinn,jag menar vem har hängskinn när man tex är gravid eller när man ätit en brakmiddag?

men du kan ju inte bygga hur stora magmuskler som helst så har du mycket skinn över så kan det iaf ge en bättre stramning än utan sit ups..

good luck!

• Alyssa

Ja jag hade jätte mage med båda barnen, kolla in mitt album! Ökade 40cm runt magen gick över 15 resp 9 dagar med stora barn i magen 4060 och 4476. Sit ups ska jag göra, jag förlorar ju inget på de iaf

Svar på tråden Slapp hud efter graviditet