• jennn

hur vet man vilken hårfärg man passar i?

Det är så att jag har en tanke på att färga håret. Orginal så har jag typ råttfärgat så att säga. Men jag har sen flera år tillbaka färgat håret. Och är nu svarthårig. Har e ntanke på att färga det rött, fast det känns som det kan vara en färg som ibland kanske inte passar.
    har blågrå ögon och rätt ljus hudfärg. jag har lite problem med att jag kan bli generad och då har min käre vän sagt att de kanske kan se konstigt ut med rött hår och bli generad. eller jag vet inte...
    vad ska man tänka på?

• Svar på tråden hur vet man vilken hårfärg man passar i?
  • lillefoot

Jag är ingen expert på området men man kan titta mycket på vilken hudfärg man har och ögonfärg. Dina blågrå ögon passar ju till svart men eftersom du har ljus hudfärg kan du se ganska blek ut. Som det låter så skulle du passa i lite ljusare färger, som blonda och ljusbruna nyanser.

Hur pass rött har du tänkt att färga?

Slingor i rött eller röd/brunt + att färga hela håret ljusare kanske skulle passa bättre.

• aussie

Rött skulle passa dig utmärkt. Jag är också blek, med dragning åt ljusrosa, har gröngråblå ögon. Om jag har svart ser jag för blek ut, ljust blir fult eftersom det bara blir gulaktigt. När jag var hårmodell sa dom att jag skulle akta mig för alla varma färger, jag skulle ha kalla röda färger. Vilket jag redan insett själv såg bättre ut. Och har du rött hår ser du inte alls lika röd ut i ansiktet, tvärtom ser man mer röd ut om man är blond. Och röd feja med gulblont hår är inte snyggt.

• Mamsingen

Jag har haft rött hår och det var inte bra på mig av den anledningen att...

...jag har ljus hud med lite rosa/röda undertoner vilket gjorde att min hud såg lite flammig ut. Inte jättefint direkt.

Svar på tråden hur vet man vilken hårfärg man passar i?