• Bast

Dr Browns flaska och välling?

Måste fråga om det är någon som vet.....
    Vi har en Dr Brown-flaska som sonen fått ersättning i tidigare. Nu har vi precis gått över till välling från 6 månader och den är ju lite tjockare.
    Jag testade att byta napp från "level 2" till "level 3" i och med välingen, men det tog banne mig inte en minut för honom att sluka hela flaskan. Så jag satte på level 2 igen, och då tog det över 10 minuter!

Hur har ni gjort med nappar och välling?????

• Svar på tråden Dr Browns flaska och välling?
  • missteddy

det beror på vilken välling du har semper är tjockare än nesle eller vad den heter hade den föst i nr 3 och det gick inte det kom för fort bytte till semper och nu tar det ca 10 min innan har har tömt flaskan

• Fia7

Håller precis på att introducera lite välling i baby+, men det blev helknasigt med napparna. Nummer 2 kom inget och med nr tre, eller(Y), så kom det alldeles för fort så hon "tuggade bara runt" på nappen. Bytte tillslut tillbaka till tvåan. De har ändrat napparna sen vår äldsta dotter hade nappflaska för då fanns det en trea med ett större runt hål. Tycker det är alldeles för stort hopp nu.
    Idag hittade jag en napp som passar (tror vi) till Dr Brown, "dinapp Difrax wideneck medium", man ser att hålet är större än brown´s tvåa iallafall så nu får vi väl se ikväll. Om den fungerar så fanns det även en napp med ett streck (-) som såg bättre ut än krysset,(eller Y:et).

(Fast Agnes tar alltid lång tid på sig att äta, runt 15-20min.)
    Ja, nu har jag svammlat lite...

• Fia7

Kanske överdrev lite med hur länge Agnes äter inser jag....känns som lång tid ibland...

Men tänkte bara skriva tt det fungerade jättebra med den nya nappen. Tog lite mindre än 10 min och hon verkade inte märka någon skillnad på nappen, så hädanefter blir det detta märke till hennes flaskor!!

• Bast

Missteddy, det är Semper välling vi har. Vilken "storlek" på välling har ni om det tar 10 minuter med napp 3??

Fia7, jag säger som du: Det är alldeles för stort hopp mellan 2:an och 3:an!!!!
    Får ge mig ut och leta efter nåt mellanting som kan passa då.....

Tack för att ni svarade!

• Bast

Fia, vart köpte ni den nappen? Också i "barnaffären"??

(Och jag håller med om att det känns som läääänge ibland när de äter! 10 minuter när klockan är 03.15 känns som närmare 30 minuter! )

• Fia7

Jag hittade den i Babyland i Södertälje, borde finnas på andra baby-butiker men jag kände inte igen märket och de hade massor med olika sorters nappar. Såg ingen nappflaska som hörde till det märket så de kanske bara gör nappar?!
    Vi har semper från 6 mån (mild, havre..tror jag). Blandar just nu 50/50 med Baby+.

Ja, hehe , den tiden på natten är man inte så pigg, oj nu kom min äldrsta dotter upp..måste ta å lägga henne...

• Bast

Fia, tack för tipset!
    (Nu ska här shoppas!!! )

• yttan

Prova med MAM:s nappar där finns det olika variante för olika sorters ersättning/välling.

Mamma till Patrik 040821 och Pia och Petra 050716
  • Miss Lau

Vi använder Esskas napp med minsta hålet, till en Dr Brown flaska. Fungerar perfekt till välling här hemma.

Svar på tråden Dr Browns flaska och välling?