• linedja

Amway?? Någon som har erfarenhet?

Min svåger och svägerska har blivit distributörer för Amway. Vi har varit på "möte" idag om detta, och jag är minst sagt mycket skeptisk. Har läst en massa kritik på nätet, men finns det någon här som har erfarenhet?

Bra eller dåligt?? På nätet liknas det vid en religiös sekt och det vill jag ju helst inte att mina närmaste ska delta i..

För eller emot?

för:
    http://www.amway.se

emot:
    http://www.geocities.com/WallStreet/Highrise/1752

Mamma till världens bästa Vilme 051121
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-24 20:30:19:
    Kan tillägga att jag absolut inte är intresseard att gå med själv, utan jag frågar mest av "oro" för min svåger och svägerska...
  • Svar på tråden Amway?? Någon som har erfarenhet?
  • Mirakel händer

Det beror på hur man ser på det.

Jag ocH min man är också med i Amway, men vi är med för produkternas skull. Inte för att få in pengar av nära och kära.

vill man få in pengar så måste man satsa hårt för att lyckas.

Vi tycker intedet är värt det.

• Jano

Jag vet att i USA så är det helt galet.. Jobbade i USA som Aupauir när jag var yngre o min bästa kompis hamnade i en AMWAY familj:)
    Verkade normala på utsidan men tve dig om du kom hem med ngt annat märke än amway... min kompis hade köpt ett paket juicy fruit en gång o ajajaj... den slet dom av henne o trampade på. Dom var fanatiker, men jag tror inte alla är det. Beror nog på hur man är som person åxå:)

• Essica

Va med i ca 1/2 år, de som värvade oss var f-n inte kloka. Ringde ofta och frågade om vi inte skulle ha möten hemma, gå utbildningar och värva folk. Ja tyckte grejorna var bra (det mesta) men dyrt. Anledningen till att vi gick ur igen var ju oxå det, du tjänar ju inget om du inte handlar ganska mycket och varvar folk. lite som en sekt va det i gruppen vi hamna... Jag är gla att vi slipper tjatet nu.. Galna kärringar o gubbar om vi får säga vårt..

• Mirakel händer

Dem som varva oss är lika dana...

Men vi har sagt ifrån om att springa på möten och utbildningar. Vi vill ju inte livnära oss på denna verksamhet.

Så vi ska inte förnya vårat medlemsskap i Dec, vi går ur.

Visst vissa produkter kostar en förmögenhet. Men andra är det skapligt pros på.

• MsRahkonen

Sägs att det är bra kvalite på produkterna. Va på ngt sånt partaj i helgen.. Dock inte så intresserad av sånt men följde med mamma...

• linedja

puffar lite... Finns det någon mer som vill svara??

Mamma till världens bästa Vilme 051121
  • Morbid Mistress

Amway beskrivs i min bok om farliga sekter. Man får även lite "rolig" info om man söker på amway via google bland annat www.screentan.org/content/view/12/

Har varit på ett värvningsmöte och det är inget jag går på igen.

• mammatotoo

Du behöver inte vara orolig för dom, det har ingenting med religion att göra.
    Om man vill kan man köpa hem schampo, rengöringsmedel, smink...sånt till lite bättre priser och får man distrubutörer under sig så blir det billigar ändå.
    Men det är ett "pyramidspel"!
    Ingen fara alls...

• BrideOf Rocky

Produkterna är skitbra,iallfall städprylarna.

Men det ÄR ju ett pyramidspel.

Jag tycker att du ska säga åt dom rakt ut att dom är dumma om dom tror att det finns företag som arbetar för att andra ska tjäna pengar.
    Det säger ju sig självt att det är nåt lurt....

• Crown S

Produkterna är bra, till och med mycket bra, till bra priser. Och det är INTE ett pyramidspel, den som säger nåt sånt vet ej vad pyramidspel! Pyramidspel är här förbjudna i lag sen 80-talet, Amway har funnits ute i världen sen 1959 och i Skandinavien sen -99, tror ni det skulle finnas kvar om det vore ett olagligt pyramidspel? Däremot är det nätverksmarknadsföring det handlar om, och det är LAGLIGT! Inga mystiska snabba pengar, men absolut en inkomstmöjlighet för den som vill jobba för det! Vänligen ta reda på lite fakta innan ni är så snabba att komma med er kritik!

• Crown S

Bride Of Rocky: Och när "andra" tjänar pengar på att marknadsföra företagets affärside´och produkter, tror du inte att företaget tjänar på det? Ja, dom tjänar massor, ca 1 miljard dollar ÖKADE omsättningen med bara förra året! Ingen försöker väl ge sken av att företaget ej tjänar pengar själv utan bara finns till för att andra ska tjäna... Däremot är det en win-win-situation: du tjänar pengar och företaget tjänar pengar. Fritt för var och en att välja om man vill använda sig av den möjligheten eller inte...

• Aiwendil

EMOT EMOT EMOT är i allafall jag!

v.19
  • mammatotoo

Jag har varit på en sådan informations kväll och jag vet att det är ett pyramidspel, men det är väll ingen fara med det heller.
    Man kan tjäna sig lite extra pengar om man lägger manken till och skaffar sig under leverantörer. Jag och sambon orkade inte engagera oss... Men bra prylar!

Svar på tråden Amway?? Någon som har erfarenhet?