till min sjuåriga pojke
skor;superfit, verkade vara bra passform för en med lite bredare fötter.
Ska köpa ett billigare par som reserv, hittade superbra på coop förra året, med uttagbar innersko.
vantar/handskar; Köpt tvåpar från HM, Blir några fler därifrån eller från sportaffären
mössor; Höstmössa från HM, vintermössa, ska kolla på sportaffären
underställ; långkalsonger från HM, ska köpa Bomullspolos från HM, brukar funka bra. Har ännu inte testat ett underställ i
ullblandning,
Overall/Jacka och byxa: Overall från HM (bävernylon), brukar vara bra att ha på skolan, Vinterjacka och Vinterbyxa av märket cross, fanns på team sportia, min pojke gillade får se om de är bra, var vattenavvisande och vindtäta, rymliga i storlek.
Till min flicka 2 och ett halvt
skor: har inte köpt ännu blir kavat med extra sula i eller superfit
vantar/handskar: HM, de är smidiga och helt okej, hade både Hm och Pop förra året men min flicka föredrog HM. Har även köpt Hm,s vantar i någon ullblandning brún rosa med macthande halsduk och mössa till.
mössor; brun rosa i ullblandning från HM, funderar på en Pop i merinerull, de är jättebra.
underställ: strumpbyxor eller långkalsong, brukar köpa från HM
Overall/jacka och byxa: Overall blev en didriksson, hade beställt från HM bävernylon, men den var för rymlig. En snowboardjacka, röd, från HM och skidbyxa, brun, från HM
Raggsockar brukar jag köpa från HM, de har några tunnare i ullblandning, lika bra som Pop,s provat båda.