• NenniePennie

Fotvårtor

Hej, hur får man bort fotvårtor?

• Svar på tråden Fotvårtor
  • Bebis Anna

tvätta fötterna ordentligt varje dag, använd vårtmedel. har du haft dom många år utan att dom försvunnit så kan man bränna/frysa dom på vårdcentralen.

• NenniePennie

det är egentligen bara två st, men äckligt ändå. har haft dem kanske 1-2 år. Finns det inget annat än vårtmedel? nåt hemma-knep?

• Keyser

fotbad fotbad fotbad med salt och fila fila fila. men om du anv vårtmedel 1 gång oxå så försvinner de direkt.

• Malwa

Svärfar kväver dom med silvertejp! vet tyvärr inte hur länge han låter tejpen sitta, men det har fungerat iallafall

• NenniePennie

tack för tipsen, ska prova silvertejp God natt!

• Rosenöga

Målade nagellack på dem ofta, skrapade på dem och satte på nytt nagellack. De kunde då inte "andas" och minskade. Så småningom försvann de helt. Man måste vara envis och inte lämna dem i fred.

• lewis

Det kan funka att "bara" vara ihärdig och fila några gånger i veckan ... Men vårtmedel från Apoteket är också rätt bra. Det finns en slags plåster som man låter sitta på över natten, och så filar man också. Men testa med att börja fila, var försiktig bara så du inte filar för mycket på omkringliggande hud, då blir det lite ömt ... :)

• Rosenöga

Jag har provat olika medikament utan varaktigt resultat. Plåstret från Apoteket åkte iväg när jag gick och hamnade någon annanstans än mitt på vårtan.

När jag fick bort den med nagellack skrapade jag så det blev som en krater och fyllde den med nagellack.

Ska kanske tillägga att jag haft den största i mer än fem år men nu ser man inte var den fanns.

Svar på tråden Fotvårtor