• Fommpen

Kan foglossning gå över?

Jag har haft en jäkla foglossning sen v15. Men nu den senaste veckan (är i v28) så har den nästan försvunnit helt. Känns helt mysko. Ska man inte ha det hela graviditeten ut om man väl fått det? Eller har jag missuppfattat allt?

• Svar på tråden Kan foglossning gå över?
  • Tindrande

Jag har blivit bättre sista 3 veckorna under mina grav av nån anledning.
    Men som jag förstått det så är det ganska hormonstyrt, vissa kan få foglossning bara just då när hormonerna är som mest.
    Men var försiktig, för du är fortfarande mjuk i bäcken

• MrsNash

Min har inte gått över helt men lättat nått enormt efter att bebisen fixerat sig i bäckenet. Det kan vara en av anledningarna men du har iofs inte gått så långt så din bebis fixerat sig väl?

• Svamp Bob Fyrkant

Förra graviditeten hade jag det som allra värst med foglossningen mellan v. 20-30 och sen försvann den inte helt men den höll sig på ett sånt sätt att den inte störde jättemkt...

Den här graviditeten har jag haft det likadant!
    Sedan c.a 2 veckor tillbaka är jag mobil igen! Jag märker av foglossningen men inte alls som för några veckor sedan då jag inte kunde gå överhuvudtaget!
    Håller det sig så här resten av tiden så är det inga problem för min del!

...bara 8 veckor kvar...
  • smaragden

Min gick över efter 13 dagar men jag tog en tennisboll och satte mig på den, på vissa smärtsamma punkter i rumpan..så gick det över foglossningen dagen efter..åh vad skönt livet kom åter tillbax..

• Fommpen

Nä mina bebbar är inte fixerade ännu, även om de ligger med huvudena neråt. Foglossningen är inte helt borta, men det går att leva lite normalare. Men dock inte springa till bussen!

• LillaMy78

Ni ger mig hopp!

Är bara i v.13, haft foglossning sen v.7. Igår var det så illa att jag knappt kunde gå. Satt jag för länge fick jag försöka gå upp i "omgångar". Tog flera minuter för mig att sätta mig vid matbordet.
    Hoppas verkligen att foglossningen släpper lite senare!

• AnneLis

Har haft foglossning av och till hela graviditeten. Det började i v 10.

Tydligen hör det ihop lite med hormondoserna i kroppen, så när hormonnivån stabiliserade sig efter v 15 nån gång blev det mycket bättre, och nu har det kommit tillbaka igen (är i v 31 nu) eftersom nivåerna stiger i slutet av graviditeten.

Men även när det var som bäst fick jag avstå från långa promenader, för annars gjorde det ont som tusan på kvällen igen. Så för mig gick det bra att leva "som vanligt" under ett bra tag, även om det var viktigt att inte lyfta för tungt eller storstäda hela huset på en gång.

Svar på tråden Kan foglossning gå över?