• Eliin

frossa på natten och yrsel

jag är i vecka 9. Har nu två nätter i rad haft otrolig frossa så fort jag rört mig när jag sover. Känns som att det kryper i skinnet.

Denna frossa kan beskrivas som sån frossa man får när man har hög feber, men jag har tempat mig när jag känt så här och jag har normaltemp. Sen kan jag vakna en halvtimme senare och vara helt genomsvett i stället.

Har även varit väldigt yr dessa 2 nätter som jag haft sån här frossa.

Något som varit med om det här?? Jag äter lergigan Comp mot illamående, men det står ingenting om frossa som biverkningar.

Någon?? jag e orolig...=((

• Svar på tråden frossa på natten och yrsel
  • happy2

GÅ o kolla dina värden, sen om man har mycket lågt socker kan det bli den efekten du beskriver, har du kräks mycket så kan de vara täcken på näringsbrist, kroppen har lite kämpigt med att hålla krops tempen, då kan det oxå bli en sådan reaktion.

• Unika Emma

Jag har den senaste veckan varit väldigt frusen, med kryp i kroppen. Även lite yr..... Tänker att blodet jobbar på där nere i magen istället för att värma mig =)

• MammaU

Jag hade också sån frossa för någon månad sen, är i v 14 nu. Jag bara låg och skakade, hackade t.o.m. tänderna *s* under flera täcken och hade kläder på mig! Trodde jag var sjuk, men hade ingen feber! Vete 17 vad det kan bero på, omställningen till att vara gravid kanske Är fortfarande frusen ibland, men inte så hemskt som det var då ett par nätter.

• MammaU

kom på...
    yrseln beror säkert på blodtrycksfall! Har du lågt bt?

• Eliin

jag har alltid innan haft problem med för högt blodtryck när jag åt p-piller bland annat så jag fick inte äta vanliga piller. Men jag tror mitt blodtryck kan vara för lågt nu. När jag går upp på nätterna eller reser mig snabbt vinglar jag till och allt snurrar... Jag ska till barnmorskan på torsdag så jag ska prata med henne då.

Ja jag har kräkts en del men det va 2 dagar sen senast nu.

• Linda1976

Jag hade samma symptom i början, börjar bli bättre. På inskrivning var alla värden i topp, utom lågt blodtryck så förmodligen är det inte nåt "fel" på dig, jag har inte spytt en en enda gång och bar amått lite illa, så min teori är att får man inte det ena så får man det andra.....

• Eliin

tack.. det lugnade mig lite..

• MammaU

Ett tips! Innan du reser dig upp från sängen, sitt en minut på sängkanten så blodet hinner upp till hjärnan! Då blir du inte lika yr, glömmer du det och allt snurrar, böj dig framåt med huvudet neråt så lugnar det sig igen Lycka till!

• Eliin

tack för tipset.. ni är alla för goa här.=)

Kramar om er!!

Svar på tråden frossa på natten och yrsel