jag har gjort det när jag var yngre...senast jag skärde mig var för ca 2 år sedan eller 2 ½ kanske och då tog jag en slakt kniv och skar mig i underarmen...minns bara hur det knäppte till i armen sen forsade det blod, sprang ut, var livrädd, vad skulle jag göra? Tänk om jag förblöder? Det var ju inte så "illa" det skulle bli...
Men jag fick åka med ambulansen in och sy en jäkla massa stygn...det var 2 sår, ett lite mindre och ett större...dom var djupa...så när jag sedan fick åka hem hade jag sån enorm skuld i mig, jag hade ju min underbara son, hur kunde jag göra detta? Men det var alkohol med i bilden också, jag funkar inte så bra med alkohol, nästa dag var vi och tankade...vi skulle hämta sonen som ej var hemma den kvällen jag skar mig, han va hos mormor, annars hade jag aldig gjort det.
Då känner jag hur dygnsur av blod jag är, det har blödit igenom all omplåstring och bandage och min tjocka tröja...det bara droppar, hela tiden, får sitta med massa papper om armen fram till akuten, det störtblöder...(Innan det blödde igen var armen som en ballong)
På akuten får jag komma in igen...dom tar bort allt och ser hur det sipprar ut blod genom stygnen...dom tar upp stygnen igen för att sy ihop blod kärl i armen som dom "glömde". Sen var det klart....jag gör aldrig mera om det, ärren jag har idag är jätte fula och stora, jag har svårt att låta folk känna där, känns jätte obehagligt! Men jag har gjort som du, mått som du, men jag gör det inte längre.
Fast det var skönt när man var ung och ville dämpa smärtan som satt inne....vet precis, hoppas du också slutar innan det går för långt! Tänk på ditt barn/dina barn...tänk om dom ser och börjar göra likadant?
Lycka till iaf!