• Anonym (orolig)

Bonusdotter har fått mens...kommer hon sluta växa??

Min bonusdotter fick mens för första gången här i veckan. Hon är 12 år och det är väl inte exeptionellt tidigt...men hon är ju så kort. Kommer hon inte att växa mer? Jag har hört talas om att man kan få tillväxthormoner, men det vill man väl helst slippa. Hur mycket växer man efter mens...???

• Svar på tråden Bonusdotter har fått mens...kommer hon sluta växa??
  • Kakan83

Har jag aldrgi hört att man slutar växa när man fått sin första mens. Sluta växa gör man ju inte förrän närmare 18 års ålderns som tjej.

Längtar efter dig pyret
  • Anonym

Min dotter fortsatte att växa även efter sin första mens och den kom när hon var 13 år - hon har nog vuxit ca 5 cm sen dess....

• shine

Öhh... hur kopplar du ihop det???

• Lola Jämtland

Jag fick mens när jag var 11 o växte då många cm efter det....

//Drömmar är gratis....
  • Crazy Baby

Varför skulle hon inte växa mer för att hon fått mens? Det var det konstigaste jag hört idag!!

• dio

Klart man fortsätter växa
    Jag fick också mens som 12 åring och växte några centimeter efter det

Im Pretty Sure I got my car pregnant!
  • MARIA99

öö 12 år är väll helt normal ålder? jag fick det vid 12 år , var 153 cm då & växte tills jag var 16 år. Då var jag 166 cm

• shine

"hur mycket växer man efter mens"
    Likadant som före såklart!
    man slutar inte växa för att man får mens.
    Shit vad kort jag skulle vara då

• Anonym (M)

Det finns absolut belägg för att kvinnor slutar växa i samband med att de börjar menstruera. Vissa kvinnor växer lite till efter mensstart men många gör det inte. Jag gjorde det inte. Detta är en av de vanligaste orsakerna till att man stoppar för tidig pubertet hos vissa barn.

• Rabies

Anonym (M): Nej, det gör det inte. Hade så varit fallet hade medellängden hos kvinnor varit en bra bit lägre än nu.

Svar på tråden Bonusdotter har fått mens...kommer hon sluta växa??