• malincha

Bebis+målarfärg

Vi flyttar nu till helgen och vill måla om sovrummet i nya huset. Undrar därför hur länge vi bör vänta innan vi vågar låta Hugo sova där inne.

Någon som vet??

Tackam för svar!
  • Svar på tråden Bebis+målarfärg
  • 10a

tror att om ni vädrar ordentligt över natten så är det nog ingen fara sen.

• Marcy

Jag håller med 10a, för säkerhetsskull kan ni ju vänta ett extra dygn....

• malincha

Ja det låter rimligt. Dagens målarfärger är ju inte sådär tokgiftiga som de var förr. Har också hört från min kompis som hade ställt frågan till en läkare eller nåt. För hon hade börjat måla hemma och plötsligt satte värkarna igång och då blev hon ju orolig hur hon skulle kunna ta hem bebisen när det var nymålat hemma men de på bb sa att det inte var någon fara om färgen var vattenlöslig.

• jarpan

Hej! Har oxå målat om hemma Om de är vattenlösligfärg så är de ingen fara sa dom till mig i färgbutiken. Å gör så som 10a skrev å vädra över natten så är de nog borta sen,tycker själv att de knappt luktade

• ISSEN

När jag var gravid målade jag om hemma med vattenbaserade färger... BM sa då att jag skulle låta bli det , medans en läkare sa att det inte var någon fara bara man vädrade ordentligt, så jag antar att det inte ska vara någon fara! Vädra ordentligt bara!
    Men är det inte vattenbaserade färger har jag hört att man ska vänta ett bra tag så lukten går bort ordentligt (Iallafall om bebisen är Nyfödd!

Svar på tråden Bebis+målarfärg