Sköra naglar
Finns det något lack el. dyl. som verkligen hjälper mot sköra naglar? Jag har varit en nagelbitare i hela mitt liv,men vill så gärna få långa fina naglar.Tyvärr så skivar dom sig och går av.
Finns det något bra tips?
Finns det något lack el. dyl. som verkligen hjälper mot sköra naglar? Jag har varit en nagelbitare i hela mitt liv,men vill så gärna få långa fina naglar.Tyvärr så skivar dom sig och går av.
Finns det något bra tips?
Ett tips är att smörja in händer och naglar ofta! Massera gärna ex olivolja på naglar och nagelband. Det kan man ex göra när man sitter och tittar på tv.
Använd ett genomskinligt nagellack (funkar med de flesta, själv använder jag Viva la Diva från Åhléns) - lacka två lager första gången och därefter ett lager när du känner att det behövs (och när det börjar skavas av) - naglarna blir "fejk-starka" och skyddade och kan då växa där under.
Kanske inte exakt som man lärde sig på utbildningen men det har funkat för mig - tycker inte att man ska behöva slänga ut så mycket pengar när det finns billigare sätt!
Lycka till!
Alltså - se alltid till att det finns ca 2 lager genomskinligt nagellack på naglarna!
Jag igen!
Såklart finns det sk "stärkande" nagellack, ex från Isadora och Trend, men av egen erfarenhet tycker jag att ett "vanligt" funkar lika bra. Men, det kan ju vara olika från person till person...
Lycka till, än en gång!
Griiisen
1000-tack för ditt tips.Ska genast (eller rättare sagt imorgon *s*) iväg och handla ett genomskinligt lack.
Tack!
Jag pratade med en nagelskulptör och hon sa att vanliga oljor inte går in i nageln. Så även fast man smörjer och smörjer så har man fortfarande torra naglar som är sköra. Jag är inte hundra men jag tror hon sa att det var morotsolja som har en annan uppbyggnad och kan tränga in i nageln. Det var iaf en special olja... jag är inte expert på olja men det kanske finns ngn annan....
Mandelolja brukar de säga. Olivolja mjukar ju iaf upp huden och nagelbanden och det är ju bra.
Som nagelskulptör kan jag rekomendera myrraolja att smörja in nagel och nagelband med.
Sen polera nageln med en vanlig polerare.
Detta borde finnas i salonger dom gör naglar i.
Värt att prova.
Jag använder en lösning som heter Mavala. Är en liten burk med pensel i, rött lock. Kostar ca 50 kr. Jag köpte mitt på lindex, men finns säkert på åhlens också. Pensal kanten av nagel 1-2 gnr per vecka, de blir stenhårda! Toppenbra!
Ja, nageln är ju ändå "död" så den behöver ingen näring - olivoljan är däremot väldigt välgörande för nagelbanden. Myrraolja är oxå väldigt bra men brukar vara ganska dyrt... (Det var iaf den som jag sålde...)
äta b-vitamin är mitt tips.. det hjälpte för mig i alla fall!
Vi fick lära oss att vitaminer inte spelar någon roll eftersom nageln är uppbyggd av döda celler... Men, det kan ju kanske funka...
griisen..på mig funka det ;)
bambigril1 menar Mavalas Scientifique! Det är kanonbra och gör naglarna hårda och sega!! Har använt det i flera år och ofta tror folk att jag har lösnaglar, men så är det inte! Lycka till!
Jag rekommenderar Mavalas stärkande blå "vätska" för att få starka naglar. Finns på bl.a. Åhlens. Pensla oftare än vad som står på instruktionerna, naglarna blir stenhårda (och ljusblå!). Samt att smörja in händer+naglar morgon och kväll (+ när du tvättat händerna) med Vaseline Intensive Care Hand & Nail Lotion (rosa flaska) - finns i många vanliga affärer.
Mavala Scientifique, just det! --- skriver först och läser sen
Själv hade jag problem med skivande sköra naglar tills jag började äta några hälsotilskott som är bra för naglar och hår.
Nu är mina naglar hårda skivar sig inte även om man diskar ofta.
Sen köpte jag ett stärkande nagellack från yves rocher som även gör att naglarna ser ljusare ut! Rekomenderar jag verkligen!
Emmeli: vilka kosttillskott var det?
ladyhawk: några från Naturpost som heter naturique silica,
Bimsan: Alldeles riktigt! (Formulerar mig visst lite tokigt ibland...)
Oj,så många tips jag fått under kvällen/natten.
Tack så mycket allesammans.
Det kanske finns hopp även för mina naglar.