• disel

Egypten med 7-månaders bebis

Är det någon som har varit i Egypten med sin bebis? Vi funderar på att åka dit i februari, då är sonen 7 månader.. Vi funderar på ett all inclusive hotell i Sharm El Sheik, tänkte att det skulle vara skönt att ha allt på hotellet, utifall...

• Svar på tråden Egypten med 7-månaders bebis
  • Rödöga

Nej men jag skulle aldrig ta med mina små barn dit! Jag var själv där för några år sedan och blev så vansinnigt dålig. Det är ett av de värsta länderna att besöka vad gäller magsjuka.

• Sabina02

Jag har samma erfarenhet.

• TUVA77

Jag hade absolut vald ett annat land, där risken för jobbiga magbakterier är mindre ...

• vigdis

Med alla tarmparasiter, hepatiter och andra otäcka diarré sjd samt vetskapen om hur fort uttorkning blir livshotande för ett spädbarn skulle jag aldrig välja Egypten. Åk hellre till t.ex. Thailand i så fall, där blir man sällan sjuk.

• Korallen

Njae, ingen höjdare. Jag menar, de varnar oss vuxna för att nästan bara ta i pengarna, "tvätta absolut händerna efter att ni tagit i sedlarna", säger de.
    Jag skulle inte åka dit med en sjumånaders. Min upplevelse av Egypten är inte bra!

• disel

Oj!! Jag har bara hört - åk till egypten, det är såå barnvänligt där.. Det får nog bli ett annat land då, vill absolut inte att han (eller vi) ska bli sjuka.

• vigdis

Egypten är underbart om man gillar historia och sightseeing, men inte så mycket att hurra för annars. Jag rekomenderar det verkligen (Nilenkryssning) till dem som har de intressena, men med en liten skulle jag inte åka.

• Xera

Har vait i Egypten och älskar det, mest för dykningen skull, men jag skulle inte heller ta med min bebis dit. Som många har skrivit innan så är de inte så renliga.. bara pengarna är väldigt smutsiga och man ska inta tex. ta i pengarna och sen ta nåt annat och stoppa i munnen.
    Det är lätt att bli magsjuk om man inte är försiktig.

• isabell22

Jag åker till Egypten imorgon Ella är 5 månaer du får gärna höra av dig om en vecka i mitt kryp och höra hur det gick. Håller påa tt packa för fullt

• isabell22

Ska tillägga att vi vuxna tagit vaccinationen för turist diaree och nått mer o ella ammar bara. Vätske ersättning och ersättning är nedpackat och vi har rådfrågat både bvc och neo där vi låg. Ella kommer inte stoppa sand i munnen eller nått annat så får vi va noga med att inte stoppa fingrar i munnen på henne. Tror det kommer gå bra. Åker med mina föräldrar som har vart dör flera gånger de har klarat sig bra. Man får bara vara noga med vad manstoppar i sig. Maten på hotellet är bättre hygieniskt än maten på andra restauranger. O till Egypten åker maninte för maten:) Vi ska ha det skönt och snorkla.

• Stora

Om ni bor på typ barnvänligt hotell typ "Blue Village eller dyligt är det nog ingen fara...men vi var där för två år sedan och jag blev jättemagsjuk trots att jag var jättenoga med att inte äta sånt man inte ska äta osv....
    Därimot underbar snorkling i Röda Havet och massor att se..men inget direkt för en 7 månaders om man bor tex i Hurghada så är det jättelångt att åka m buss till Kairo för att se pýramiderna osv. Men vill man sola o bada så är det väl OK men jag skulle nog välja något mera barnvänligt så.

• Elise

Jag skulle inte heller rekommendera Egypten för en liten bebis. Jag blev själv inte magsjuk när jag var där, men jag känner flera andra som blivt det. De har alla bott på fina all inclusive hotell och blivit sjuka av buffématen. Jag tyckte personligen att Egypten var snuskigt och äckligt. Röda havet var däremot fint.

• isabell22

Man ska ju undvika bla mejeriprodukter, kyckling o sånt som vart i kontakt med vatten så det blir väll det mesta:) jaja om 14 timmar e jag nere! Ska li såååååå skönt!

• mar

Var i Sharm i våras (inga barn) och vet att man kan bli väldigt sjuk om man har otur. Men passar man pengarna som är mycket smutsiga klara man sig väldigt bra. Ammar man barnen bör de nog klara sig också. Det är viktigt att barnen inte äter på saker som man vet inte är rena så skölj allt i köpt vatten.

Personlgen åt jag alllllt och blev inte alls sjuk medan mina föräldrar som var med och var rädd för allt blev sjuka. De var sura på mig för att jag skulle förstöra deras semester efetrsom jag åt av allt... men inte blev jag sjuk

• soraya

Håller man bara noga reda på hygienen - koka allt som kan kokas, skala allt som kan skalas, typ - så är det nog ingen fara.
    F ö blir man lika lätt magsjuk i Egypten som i Thailand om man inte är försiktig.
    Jag skulle inte tveka att åka! Det beror förstås på hur van man är att resa också.

• isabell22

För oss funkade Egypten perfekt med barn!! Kommer definitivt åka dit igen!

Svar på tråden Egypten med 7-månaders bebis