Sen med grovmotoriken??
Skulle ni ha oroat er om er dotter var 10½ månad och varken kan sätta sig upp själv, resa sig upp själv mot möbler, visar några som helst tendenser till att börja krypa (alltså bara ligger platt på magen och avskyr det) och har fått sämre balanssinne på sistone?
Hon älskar att "gå", alltså att hon håller i våra händer och går omkring på golvet, det vill hon göra hela tiden. På sistone har dock balansen blivit sämre och hon går inte lika fort som hon gjorde tidigare.
Hon är väldigt duktig på finmotoriken och var tidig med det. Hon är väldigt verbal, kan säga flera ord och förstår desto fler. Hon tycker mer om att sitta och leka med sina leksaker, älskar att titta i böcker och att man läser för henne.
Det som oroar mig lite är att hon inte visar några tecken på att förstå hur hon ska göra alla ovanstående saker. Jag är fullt på det klara med att alla barn utvecklas olika och har aldrig funderat så mycket på detta. Vi tillbringar mycket tid på golvet, leker och jag försöker visa hur hon ska göra....