sockerkaka utan ströbröd?
måste man ha ströbröd när man ska göra sockerkaka eller räcker det med att bara smörja formen men smör???
måste man ha ströbröd när man ska göra sockerkaka eller räcker det med att bara smörja formen men smör???
jag har haft lite mannagryn i istället för ströbröd.. har aldrig provat att bara ha smör.. men det kanske går det med =)
Om jag inte har ströbröd brukar jag använda mjöl eller smula sönder lite kakor. Om det går bra att bara smörja beror lite på vad det är för form. I min teflonform går det bra!
haha vad bra, jag funderade om mannagryn skulle fuka för det har jag,
tck så mycket båda två för supersnabba svar!
Man kan sockra botten
Man kan ha kokosflingor ist
Använder väldigt sällan ströbröd på sockerkaka - alltid mannagryn. För riktigt mastiga chokladkakor kör jag råsockerströ... det blir mums!
Man kan smula havregryn också om man inte hittar bättre.
Eller använd sesamfrö, det tycker jag är gott till lite stabbigare sockerkakor. ("Tuppkaka")
Jag kör oxå med mannagryn sen jag flyttade utomlands och inte får tag på ströbröd längre.
Har du skorpor hemma så kan du gör eget ströbröd på det, lägg i en plastpåse och banka loss med en brödkavel
Idealmjöl, är suveränt, allting släpper så bra från formen, dessutom smakar det inget.
Däremot är ströbröd bättre än idealmjöl om man är lactosintolerant.
Jag har kört med bara smör, eller smör med lite mjöl pudrat på. Funkar bra.
Jag smörar formen och häller i kokosflingor istället för ströbröd. Jättegott!