• Tissa

Blodådra mellan ögonen?

Vi har upptäckt att vår son på 10 v är lite blå mellan ögonen och först trodde jag att han råkat slå till sig själv så att detta uppkommit. (Det viftas ju hejvilt med armarna )Nu börjar vi dock fundera på om det kan vara en förstorad ådra han har däremellan men vi har pratat med en vän som tyckte vi skulle avvakta och se någon vecka. Är det någon som har erfarenhet av förstorade blodådror? Har Ni opererat? När gör man isåfall det?

• Svar på tråden Blodådra mellan ögonen?
  • Linastrumpan

Det är ganska vanligt att små barn har en synlig åder mellan ögonen vid näsroten. Min dotter har det och ofta får jag frågan om hon slagit sig. Det är inget man gör något åt, det försvinner när de växer. Du kan ju fråga läkaren på BVC om du är orolig

• Mysterious

Min största flicka hade så när hon föddes, hon är idag 10 år och har det fortfarande.. så det är inte alltid det växer bort.

Nothing else matters...
  • Linastrumpan

Var kanske lite otydlig. Kärlet finns ju kvar men proportinerna i ansiktet ändras så vad jag menade är att det syns mindre när barnen blir större

• Tissa

Ok, är Ni inte oroliga att det ska börja störtblöda och dom skulle råka slå sig då? Jag har hört att det ska vara busenkelt att göra så att det drar ihop sig så att det inte blir synligt och att risken för störtblödning minskar....

Tack snälla för svaren!!

• Linastrumpan

Är inte orolig för blödning kostigt nog Har själv slagit i detta kärl på mig i gympan i skolan. Det pulserade ut en stråle på ca 30cm och alla tyckte det var jätteläskigt!
    Jag är mer orolig att dottern ska slå i sitt hemangiom som hon har på ryggen.

Svar på tråden Blodådra mellan ögonen?