• Anonym (Hmm)

Lunginflammation?

Jag har de senaste dagarna haft ont i halsen, sen har det gått ner mot lungorna. Idag gick jag hem från skolan för jag hade så fruktansvärt ont i mina lungor. Det gör ont att prata (låter också hemskt skrovlig när jag pratar) och det gör ont att skratta, hosta och andas... HOstar upp nånting ibland som smakar som blod, men vågar inte titta efter.

Har sen 10 år tillbaka och efter leukemibehandling 30% nedsatt lungfunktion, så jag vet inte om det bara är en förkylning som satt sig i lungorna, eller om jag kan ha fått lunginflammation??

Nån som haft det och känner igen detta iså fall??

• Svar på tråden Lunginflammation?
  • Anonym (Hmm)

Ingen alls =(

• Anonym (Hmm)

nej... fast ja äter ju massa piller, så kanske dom tar ner febern?? måste man ha de för lunginflammation?

• IrmelinFraNorge

Ved lunginflammation så verker det i ryggen

Min familie - min verden.
  • Anonym (bronkis)

Kanske har du bronkit? Skaffa slemlösande först för att kolla om det hjälper. Förkylning sätter sig lätt i luftrören och bronkerna innan det blir lunginflammation. Det finns ju slemlösande receptfritt och det funkar bra tycker jag.

• näbben

Vid lunginflammation har man ofta lite feber. Ingen hög feber men dock lite förhöjd. Om du äter tabletter så kanske det kan påverka febern (vet ju inte vad du äter).
    Det låter inte som en "klassisk" lunginflammation.
    Med tanke på att din lungfunktion är nedsatt så kanske det "känns värre än vad det är".
    Men just med tanke på din nedsatta lungfunktion rekommenderar jag dig att kolla upp detta imorgon. Ignorera det inte. Hostar man så att det smakar blod skall man kolla detta.

Lycka till!

• Cilota

Ring till lungkliniken imorrn och berätta hur du har det. Antagligen så får du komma in direkt och lämna prover för pneumokocker. Har du lunginflammation så får du penicillin och så går det över

Senast jag hade lunginflammation så fick jag också blodsmak i munnen och det är visst ganska vanligt att man hostar sönder ett litet blodkärl. Inget som man ska oroa sig för.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Anonym (Hmm)

Jag var på närakuten idag... Tog blodprover. Sänkan visade att jag hade infektion i kroppen och lungorna rosslade. Läkaren visste inte exakt vad som var felet, satta ingen diagnos lixom, men det har dom aldrig någonsin klarat på de där stället, så de förvånade mig kanske inte..

Han sa dock att ja skulle ringa min läkare på KS och få pulmicort. Har Bricanyl nu, men den hjälper inte, Pulmicort är ju starkare... cortison i, så det ska ja göra.. Han kunde tydligt inte det, tvivlar på att dom ens är leg. läkare där.. man börjar ju undra.. (gick me URV infektion i 7mån, utan att dom hajjade de, fast ja va där 3ggr)

Men iaf, så rådde han mig att inte gå till skolan denna vecka, utan va hemma o kurera mig. Har haft feber hela dagen och kännt mig värre än igår.

Får se va som händer.. (till er som undrade, ja äter oxicontin, ett morfin preparat för mina leder)

• Anonym (bronkis)

Vad bra att du gick till läkaren! Vatten är bra att dricka när man har feber, så drick vatten också. Och kurera dig ordentligt nu! Krya på dig!

Kram!
Svar på tråden Lunginflammation?