• Lieb

morgonblöjan stinker...

Har en dotter som snart är 9 månader. Hon går och lägger sig vid 19.30 ca och sover till ca 06.30. Vi brukar försöka byta på henne nästan precis innan sänggående och byter direkt efter vällingen på morgonen. Emellanåt, som i morse så stinker hennes blöja verkligen utav urin. Kan det vara för att hon kissat så mycket, blöjan brukar vara blytung, eller kan det vara urinvägsinfektion. Tycker inte att det luktar illa om hene på dagen.

Vad tror ni?

• Svar på tråden morgonblöjan stinker...
  • Gul13

Skulle tro att det är "gammal" urin som luktar men inget jag törs svära på.
    Min dotters blöja luktar inte heller rosor och nypon precis på morronen.

• Gul13

Förresten brukar urinen vara missfärgad när jag har uvi.
    Det är inte min dotters urin i blöjan.

• Ell

Prova en annan blöjsort, jag har märkt att med Pampers luktar det inte alls lika mycket kiss som med Liberos på morgonen.

• bambigirl

Vi använder tygblöjor och sonens urin luktar också otroligt illa då vi byter den framåt morgonen.

• Jonna74

Min sons morgonblöja luktar också ganska skarp urin.
    Har märkt att den luktar mer när jag testat Libero baby up&go...så därför håller jag mig till Pampers Active Fit.

Kram Jonna

• Maria R

På vår kille tycker jag att pampers luktar jätte mycket mera kiss på morgonen än libero. Däremot håller inte libero tätt hela natten så vi kör pampers trots doften

Men inte tror jag att det behöver vara UVI bara för att det luktar, dom ligger ju med samma blöja hela natten, inte kan det dofta ros då.

• Älskade

ni skulle prova Lidl`s blöjor!! blöjorna är 10ggr bättre än både libero å pampers dessutom så kostar dem inte alls så mkt...sen luktar d nästan ingenting på morgonen...det har aldrig läckt ut heller...bara ett tips!!

• bambigirl

Jag tycker egentligen att en blöja som inte luktar är lite skumt... Vad har de i blöjorna som gör att de suger upp hur mkt vätska som helst och inte luktar alls? Och vill jag ha det mot bebisens rumpa?

• Maria R

Har faktiskt provat Lidls blöjor men sam blir röd i rumpan av dom. Så jag kör på med våra dyra stinkbomber till Pampers

• Rabies

Så mycket prat om vilka blöjor som läcker, och så beror det bara på hur man sätter på dom...

• Lieb

Vi använder Libero up´n go nu. När vi använde pampers så luktade de värre tyckte jag därför bytte vi över till Libero. Har fått till ett urinprov som jag ska åka ner med till bvc utifall att... Vi går ju på babysim och det kan ju vara något som kommit med vattnet i bassängen. Lika bra att utesluta så att säga.

Tack för alla svar.

• Maria R

Rabies - kan du inte ge några tips hur man sätter på en oläckande blöja? Eftersom jag lyckas med vissa sorter trodde jag att det berodde på hur vissa blöjor sitter på lill killen och inte på min teknik men jag kanske har fel?

Svar på tråden morgonblöjan stinker...