• cassic

present till 2 åring

Min son fyller snart 2 år o det börjar bli dags att handla presenter. men min fanatsi är som bortblåst , Släkt o vänner tjatar om vad sdom ska köpa men jag vet inte vad en 2 åring ska ha? han är inte riktigt så att han kan sitta still riktigt o riktigt "leka " med grejjerna utan det är ju mer köksgrejjer o våra saker som är roliga..

hjälp mig vad fick era 2 åringar i present? vad leker dom med?

Tacksam för alla svar jag kan få =)

• Svar på tråden present till 2 åring
  • Mian

Till min dotter som fyller 2 i februari har jag planerat köpa första "riktiga" dockan med vagn. Dessutom har jag tittat mycket på ett garage med bilar. Tror hon skulle gilla det. Sen funderar jag på att köpa nåt hon kan pyssla med, typ stora pärlor att trä på band. Ev en ribbstol, men det vet jag inte var man köper.

• Bunny

Min dotter fick en trehjuling, brio tågbana, dockor, böcker, pussel....Trehjulingen har ju varit en succé i sommar, helt klart favoriten. Annars leker hon mest med tågbanan, hon älskar den! Dessutom kan man ju köpa till massor av olika delar och komplettera med.

• Scrapmom

Min son fyller två idag och vi hade kalas i söndags. Han fick målarfärger, ritblock, bilbana, kläder, en matta med vägar och hus på och määäääängder med bilar i alla former och storlekar. Radiostyrda, små självgående, polisbilar, en enorm hjullastare...
    Nu är han iofs väldigt förtjust i just traktorer, lastare och bilar. Alla är ju inte det.

I julklapp förra året fick han ett kök med lite grytor och sånt, en riktig höjdare.
    Verktyg är ett annat tips, borrmaskin, skruvdragare, såg, hammare...En rullebör att köra allt i.

Hoppas du blev lite hjälpt :)
    Lycka till!

• cheetah

Sonen fick bla en trehjuling (eftersom han fyller på hösten, den blir väl inte använd förrän till sommaren...), ett lektält att ha inne (tycker han är jättemysigt, även om det är katten som använder det allra mest! ), leksakstallrikar och -kastruller mm (spis hade han sedan tidigare), en skrållandocka och lite kläder och sådär.

Ett tips är väl att passa på att köpa eller önska svindyra vintersaker som snowracer, vinteroverall, varma skor osv.

• Scrapmom

Kom på en sak till!
    Han fick en cd-spelare i barnmodell med två mikrofoner som han kan lyssna på musik och sagor på. Den är VÄLDIGT uppskattad!

• cassic
    Sydskåning

Tack för tipset, en spis vore nåt o inhandla kanske finns väl i dom flesta leksaksbutikerna =)
  • cassic

Tack för alla tips.

Nu har jag nåt o komma med ivarjefall när folk frågar ..

* Leksaksspis
    * bilar
    * Vinterskor
    * kastruller o sånt
    *

Ska även köpa n liten mini fåtölj till han från ikea tycker dom är så söta

• majlinsa

jag gissar på att han vill göra som vuxna gör.. hjälpa till..
    mini stödsett kanske.. spisen som redan varit uppe.. förkläde? kanske vill han plantera nått? i en kruka och ta hand om.. se när den växer o allt

Svar på tråden present till 2 åring