• Kärnan

Jag har INGA kläder längre!!!

Nån som känner igen sig?
    Fyra månader sen sonen kom... Har sett fram emot att kunna komma i mina gamla kläder igen, främst jeans. MEN nu när jag får på mig dom sitter dom som skit!!! Min rumpa har blivit platt och liksom hängig som en gubbröv. Trots detta är den obligatoriska fläskvalken som hänger över jeanskanten kvar... behöver jag nämma att magen blivit betydligt degigare....
    Jag provar kläder men hittar liksom inget som sitter snyggt!!! Speciellt byxor har jag problem med.
    Nån som har något tips?? Märken, affärer, modeller? Vad ska jag ha på mig!?
    Eller nån som vill gnälla här med mig?

HJÄLP!!

• Svar på tråden Jag har INGA kläder längre!!!
  • Birgitta2

Du får sätta igång att träna. Det är det enda som hjälper efter barnafödsel. Om du visste hur våra kroppar slits när vi väntar barn. Så in på gymmet, ut i joggingspåret!

• Kärnan

Buhuuuuu!!!! Jag vet... !!! Men finns det inga snabbare lösningar under tiden...

• Birgitta2

Kjol och klänning är inte dumt om man vill dölja skavanker. Men du kanske är en byxmänniska som jag? Usch, stackare. Jag vet vad det vill säga. Man mår så himla dåligt. Men det enda tips jag kan ge är just detta med kjol etc.

• Indianica

Förutom träning tycker jag du kanske ska fundera på kjol? Jag har rätt ofta kjol numera pga att den döljer den obefintliga gubb röven. Fint är det också och bekvämt och "kvnnligt", fast vissa trivs ju inte i kjol..men kanske är det en vanesak...beror iofs på vilket jobb man har också. Har du kollat på byxor med lite högre midja? Då hänger inte magen över byxkanten? Det är inne med hög midja nu så jag tror du säkert kan hitta något. Jeans med ficka bak kan göra så rumpan ser "putigare" ut. Ja, dte är mina råd.

• FaRieTaLe

Gör som jag, inrikta dig på kjol! Det sitter inte åt lika mycket som byxor. Man behöver bara tänka på midjan...låren är lösa!

Har det precis likadant som du, inga kläder alls längre.

Tänkte först straffa mig själv genom att inte köpa nya kläder innan jag gått ner i vikt men det resulterade bara i att jag fick gå i samma jeans hela tiden.

Har köpt några par byxor men tror du de passar, nej! Alltid något som hänger ut. Skulle behöva en kroppsstrumpa eller nåt!

• Kärnan

Hahah.. ja kroppsstrumpa kanske vore nåt!!! Nja.. kjol har jag väl inget emot iofs... men jag vill verkligen ha några snygga brallor... Det störiga är ju att jag väger mindre än inskrivningsvikt... men ändå helt slapp... som Birgitta sa... TRÄNA som gäller...

Jag såg på Oprah nyss och dom visade några brallor med som en mudd i midjan som gick upp en bit över "muffinvalken"... men ändå såg det liksom inte ut som några gamla mammabrallor utan fina "finbyxor". Undrar om man kan hitta några sånna nånstans..

• Kärnan

Nu ska jag ner på stan och lämna tillbaka ett par jeans jag köpte på VERO MODA här om dagen... Jag provade ett par som satt jättebra (för ovanlighetensskull) i midjan, men de var för långa... då frågade jag om de hade kortare i samma midjestrlk.
    Nej men vi har ett par i storleken mindre i midjan o i längden - du behöver en mindre storlek för de töjer sig jättemycket, sa säljaren...

Kommer hem o kollar i spegeln... Muffinvalken är ENORM över kanten...Det funkar inte... sen är det ju inte konstigt att jeansen töjer sig jättemycket när alla köper för små brallor...!

• FaRieTaLe

Haha,ja jag väger nog lika mycket som när jag skrev in mig med men när fläsket dras med upp när jag tar på mig byxorna så är gränsen nådd!

Längtar efter nästa vår så jag kan köpa mig en cykel. Bästa träningsredskapet jag någonsin prövat!

Det värsta är ju att det är modernt med stuprörsbyxor nu och hur kul är det då?

Tacka vet jag vida brallor med lång kofta över.

• Indianica

Mammabyxor brukar ju ha sådan mudd över magen. Är det riktig kris kanske du kan kika på mammakläder? Jag menar, de kan man ju använda ifr¨n dag 1 i gravidteten och de töjer sig. Tror aldrig jag sett muddar vid midjan på vanliga byxor annars...När jag var gravid hade jag typ finbyxor men som gick upp en bit över magen.

Dum idé kanske, men du kanske kan ha nytta av den?

• etanol

Det var väl inte en mudd utan en väldigt bred linning som du såg på Oprah?! Jag lyckades också zappa in programmet just när de visade snygga jeans och byxor för fluffiga kvinns!
    Det värsta är väl att enligt dem så ska man satsa på skräddarsytt och vem f*n har råd med det? Inte jag iallafall...

• plus2

Jag har bara ett ord " Midjeformare" HAAAALLLELLUJJAAA MOMENT
    Finns att köpa på korsetten i göteborg. Jag bode i min månaderna efter min son föddes. Det enda som blev lite jobbigt var att jag fick så mycket beröm över hur fast och fin min mage hade blivit och då blev det lite pinsamt de dagar då den ex låg i tvätten. Självklart så är detta en enkel fix så det krävs ju självklart träning. Men under tiden eller om du vill klä upp dig i något tajt så är den bra.

• FaRieTaLe

plus2

Tjohoo, så det finns hopp för min kropp med andra ord!

Vart kan man köpa en sådan?

• Indianica

Jag tycker sådan gördel är ruskigt obekväm och svettig, men det kanske bara är jag som ogillar dem? Jag har sett höga trosor som håller in magen också tror de är lite mindre brutala...en gördel av bra kvalit+e kostar runt 400, har för mig jag betalade nå´t sånt för min 8som ligger i byrålådan..)

Svar på tråden Jag har INGA kläder längre!!!