• Mammatill2

Fina bokstäver??

Vi har fått i uppgift från dagis att göra en bok om vårt barn.
    På framsidan ska jag ha en bild på Amanda och under sk det stå: AMANDAS BOK!!
    Dessa bokstäver vill jag ska vara dubbla liksom eller som balloner typ. Hoppas ni förstår hur jag menar. Lite knubbiga.
    Var kan jag hitta mallar till dessa? Någon som vet?

Anton, Amanda & Jonatan, Mamma älskar er!!
  • Svar på tråden Fina bokstäver??
  • Mammatill2

Åhh preis som jag menade, men jag fattar inte hur jag ska göra för att kunna skriva ut dom i rätt stl.

• Mammatill2

ok, men jag vet inte hur jag får bokstäverna till word.

• myskatt

Ladda ner fonten till skrivbordet. Leta upp fontmappen (start - kontrollpanelen - Teckensnitt). Dra filen du laggt på skrivbordet till mappen och det kommer upp en ruta där det säger att den installeras.

Öppna Word och skriv vald bokstav med teckensnittet. Gör den så stor du vill ha den.

Om du vill ha bara konturerna, och skriva ut på färgat papper, kan du välja det under Tecken menyn i Word.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Mammatill2

Hmmm, jag får nog försöka rita på egen hand. jag fattar noll. Sorry!

• myskatt

Vad vill du ha får stl, i cm, så kan jag göra nåt?

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Mammatill2

Åhh Tack! Ytan som jag ska skriva på  är 14,5 cm brett och ca 10 cm högt , så jag kan tänka mig att bokstäverna kan vara mellan 2,5 - 3 cm höga.
    Det ska stå.      AMANDAS
                               BOK

Tusen tack.

• Kär och galen

Du kan alltid använda wordart. Där kan du skriva fina bokstäver med den. Programmet hittar du i word och under infoga bild och där kommer det upp lite olika alternativ. Välj word art.

• Mammatill2

Tusen Tack Myskatt! Det blev jättebra. Nu ska det bara fyllas i med glitterpenna. Tack!!

• NoE

Lånar tråden lite...hoppas det är OK
    Jag törs aldrig ladda hem något. Kostar det inget? Det skulle vara typiskt mig att ladda ner något och sedan få ett fett inbetalningskort eller bautapåslag på int-räkningen!

• fefferonin

har laddat ner några fonter, men går de inte att använda mer än en gång?
    När jag använt demm försvinner dom iaf...

Svar på tråden Fina bokstäver??