solen13: precis, en sån vagn har vi haft till vår son. det är en nanny4, superbra!
nu när vi ska få barn nr 5 tätt med storebror har vi köpt en syskonvagn, en urban jungle. den är helt suverän, smidig och enkel på alla sätt och vis, men den h ar ju också fyra hjul.
när vi köpte enkelvagnen till pojken var jag mycket rädd för att den skulle tippa. det hade stått mycket i tidningarna om det under min graviditet och jag ville inte riskera någonting.
en vagn med fyra hjul är ju stadigare, det kan man ju aldrig ändra på, men sen är ju frågan hur ostadiga trehjulingarna är. jag tror säkert att det finns trehjulade vagnar som står stadigt, även om barnet lutar sig ut på sidorna.
för oss var det enbart en säkerhets grej att köpa 4hjulat. en trehjuling med roterbara hjul är ju ofta enklare att köra! även om man bor på landet så är det ju mest hjulens storlek som påverkar, inte så myccket det faktum att de kan röra sig. oftast kan man dessutom låsa framdäcket i ett läge om man tex går i mycket snö eller sand....
lycka till i vagns-djungeln!!!