Hur lindrar jag min förkylning innan den bryter ut helt??
Svullen och ond hals, rinnande näsa, lite ont i ena örat...
HATAR att vara sjuk Speciellt nu med en liten hemma
Nåt bra tips för att bota mig?
Svullen och ond hals, rinnande näsa, lite ont i ena örat...
HATAR att vara sjuk Speciellt nu med en liten hemma
Nåt bra tips för att bota mig?
Jag tar kraftiga doser Echinacea och Kan Jang. Funkar alltid. Men man måste ta mycket och innan det bryter ut. Sen fortsätter man under förkylningen, vilket gör att den kortas ner och inte blir så hemsk.
Speciellt bra är det om man brukar få hemsk hosta. Jag har gjort såhär i flera år och klarat mig väldigt bra. Sen när jag var gravid kunde jag inte ta preparaten och fick fruktansvärd hosta.
vitaminer jag bruka ta två brus i ett glasvatten när jag börja känna mej hängig
Echianichea är underbart!!
Den här kuren lärde jag mig av en kinesisk kock när jag var servitris. Den är super.
Koka upp några dl vatten (eller coca-cola - liknade tydligen någon kinesisk dryck man inte får tag i i Sverige) med färsk skivad ingefära, låt svalna lite och pressa i en halv citron. Vill du köra riktig hardcore så pressa i lite vitlök oxå...
Jag kör med vitök i eftersom jag är fullt övertygad om att ju äckligare det är desto nyttigare är det.
Ebocetin (tabletter från hälsokost). Vic MediNight från Tyskland i flytande form.
Echianichea: finns i brus och gel liknande bitar. Brukar ta brusen och ta två hela tiden även under förkylningen. Annars gå in på en hälsokostbutik, där kan de rekomendera mer vad som är bra innan och under tiden en förkylning.