• Önskan

Halksockor för vuxna?

Jag vet inte om detta är skönhet eller mode direkt, men kläder iallafall.
    Jag skulle faktiskt vilja ha sockor med gummi under till mig ibland, jag springer upp och ner i trappan i huset nu och håller nästan på att slå ihjäl mig ibland, känns det som. Finns det i Sverige? Vet att det finns i Usa.

Nån som sett?

• Svar på tråden Halksockor för vuxna?
  • KatastrofKatt

sockiplast finns väl för vuxna.. även i sverige. såg en dokumentär om det på tv för en halv evighet sedan.
    prova sök på google

try less, fail less
  • soso

Vissa inneskor har ju lite den typen av sula. Köpte ett par igår på Nilson som hade en rätt halkfri sula faktiskt... om du inte hittar sockiplats :).

Vårt golv hemma är rätt halt så det är skönt med en sko eller liknande som gör att man inte halkar omkull så lätt :).

• Baronessan

Jag har en massa sockor med "plastpluppar" under - halksockor alltså -> precis sånna som kidsen har.

Fick dem i present av systrarna efter att jag brutit benet och jag vid ett tillfälle halkade och la mig raklång på vardagsrumsgolvet. *s*

Vet inte var de är köpta, men helt klart är det i Sverige... Tror alla är med Disneymotiv dock...

• Pellerbom

Fick halksockor i julklapp för några år sedan. De tror jag var köpta på Kapp-Ahl. Rosarandiga med rosa gummiprickar på fotsulan. Använder dem inte jättemycket, men de är ju ganska söta!

• lieh

Finns ett par stickade strumpor med halkskydd under på ellos.

• karsv

Föresten, vad är det för modell dom har på cubus?
    är det vanliga sockor med puppar under, eller är det tjocksockar med halkskydd?

• Önskan

Perfekt, tack för alla svar! Ska kolla alla ställen vid tillfälle.

• smultronbubbla

karsv

Antar att det är de tjocka sockarna som menas.
    De är i alla fall tjocka med små hjärnan på som "halkpluppar"

Svar på tråden Halksockor för vuxna?