• vinterbabyn

Ni som fött kring vecka 32? hur startade förlossningen? hur stort var barnet?

Hej!

Är i vecka 32+0, sjukskriven o ordinerad att helst bara ligga pga mjuk o förkortad tapp. Detta upptäcktes 30+0. Har kanske någon annan haft liknande situation? Berätta allt ni vill om hur det gick till för er

• Svar på tråden Ni som fött kring vecka 32? hur startade förlossningen? hur stort var barnet?
  • Lilla Mjau

Hej

Min första son föddes i v28+3 1999, han vägde då 965 gram o var 33 cm.

Min andra son föddes i v35+1 och vägde 2890 gram och var 46 cm (stor liten kille!)

Även jag drabbades av förkortad o mjuk tapp, men lyckades trots det gå flera veckor efter konstaterandet med båda sönerna.

Lycka till!

Många säger sig ha sett en ängel. Jag har hållit en i min famn...
  • Nettis1975

Min tjej föddes v.32+0, vägde 1360g och var 40 cm lång. Dock var hon tillväxthämmad.

Hade cirka 2 veckor innan varit på tillväxt och flödesul där man då uppskattat henne till 1388g och skulle då egentligen väga vid den tidpunkten 1860g.

• ISSEN

Min son föddes i v 30+6 Vägde 2137g och va 43cm lång så han var rätt "stor" för tiden!

• andrabarnet

Min son är född i v 31+2 och han vägde 1334 gram och var ca 39 cm lång. han var också tillväxthämmad när han föddes. Han förlöstes med kjejsarsnitt pga min havandeskapsförgiftning mm

• jess 2
    Mitt vatten gick i v 32+5 utan en anledning, Esmeralda föddes i v33+2 o vägde1975g o var 42,5cm.
    Lycka till!.
  • bumbi

min dotter föddes i v.32+6 och vägde 1420g och var 29cm lång. Hon kom för tidigt m akutsnitt pga HF. Jag var på tillväxt-ul och flödeskoll 2v innan och då beräknades hon väga 1370g så hon fick inte så mkt näring i min mage...

• UWO BaraJag

Jag fick tidig vattenavgång samt tecken på att livmoderhalsen började öppna sig.
    Dock kunde inget konstateras eftersom man inte vågade göra någon vaginal us pga vattenavgången.

Allt stoppades dock med två dygns täta bricanylinjektioner i fem dagar tills ena moderkakan började lossna och barnen fick tas ut med akut snitt i v.31+4.
    De vägde då 1615 g resp 1414 g.

Det är nu bara en dryg vecka sedan de föddes så vi vet ju inte ännu hur länge vi blir kvar på neo. Men detaljer kring allt finns att läsa i min blogg om du vill veta mer.

Barn 2x 0201, 1x0308, 2x 18/9 (v.31+4) + en bonus 9310
  • FrökenJ

Jag hade början till havandeskapsförgiftning, men varför förlossningen startade i v 33 är väl ingen som vet.. Värkarna startade, vattnet gick och jag kom in och var öppen 7 cm och då kan det ju inte stoppas upp.. läs gärna mer i min blogg.

Theodor föddes 3/9 v 32+4. Han vägde 1870 och var 45 cm lång. Idag, fem veckor senare väger han ca 2400g och helammar, han hade sond de första tre veckorna, då vi låg på neo!!

• Lilla Yra

amanda föddes i v.34 pga vatten avgång+värkar. Var öppen 5 cm när jag kom in på förlossningen. Hon var stor för tiden o vägde 2970gr o var 46cm. Lycka till o ta det lugnt..

Svar på tråden Ni som fött kring vecka 32? hur startade förlossningen? hur stort var barnet?