• FiaFågel

Vagga, spjälsäng, egen säng, babykorg, snugglenest eller takvagga???

Jaha nu har jag börjat fundera på om jag ska skaffa vagga eller inte. Pappa har en men den är stor och klumpig, men farfar byggde den så den är himla fin.
    En spjälsäng har jag fått (fast syrran säger att det är onödigt, hennes barn sov i en egen säng, resårmadrass i eget rum, från början)
    Mamma tycker inte det räcker med säng utan vill att jag ska ha en babykorg också, som h*n kan sova i på dagarna.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vagga, spjälsäng, egen säng, babykorg, snugglenest eller takvagga???
  • studsjessica

jag ska nöja mig med spjälsäng , och så kan h*n ligga i hårdliften på dagarna(ska ha barnvagnen i lägenheten)
    //jessi

• hidden angel

vi har vagga, o jag tycker det e jättebra.. för ofta när hon inte vill sova så funkar det att vagga henne till sömns

• Marika

Jag har vagga på natten, du kan ju ta vaggan o lägga i lite filtar eller en filt o lite gossedjur så blir den inte så stor? Spjälsäng o barnvagnen på dan att ligga i, det går alldeles utmärkt!

• Fille Fjonkan

Vi hade spjälsäng och på dagarna sov han i hårdliften. Det fungerade bra för oss. När de börjar bli lite rörliga är det tryggt med spjälsängen, tycker jag. Då måste de i alla fall säga till och bli urlyfta innan de ger sig iväg på upptäcksfärder på egen hand. Jag skulle inte vilja ha barnen i egen "vanlig" säng från början.

• lolltroll

Den första tiden ska vi ha en korg (som jag låg i när jag var nyfödd) sen blir det spjälsäng. Sen så har jag vagnen oxå.

Tycker du ska känna dig fram med spjälsängen. Vårt första barn sov i spjälsängen hela första året. Sen blev det inte så för vi flyttade och det vart lite omställning...

Lycka till i "säng djungeln" !!
    Kram Lolltroll

• Helen72a

vi hade vagga i början... nu ligger Nova i spjälsäng funkar jätte bra.... vi har vyssan lull fötter på så det e lätt o "vagga" henne i spjälsängen.

i en vanlig säng skulle jag aldrig kunna ha henne.... hon far runt som en proppeller hela nätterna

gär vad du tyckr känns bäst.... vill du ha vagga så ha det men det behöva absolut inte.... men jag rekomenderar spjälsäng o inte vanlig säng

lycka till

• Jollsan

Vi kommer att ha en vagga som min pappa, jag o min syster sov i när vi var små. En liten släktgrej sådär! Den kommer att stå inne i vårt sovrum. Sen så har vi ställt in en spjälsäng i barnets rum.

• musli

Min mamma har köpt en vagga att hänga över vår säng från taket.. kanonsmidigt... behöver inte gå upp när det ska matas och grejas...
    Sen kommer jag att ha en vanlig tvättkorg nere i vardagsrum och kök att flytta runt dit där jag är...
    senare blir det spjälsäng...

• Bebisens mamma

Musli, vad är det för vagga din mamma köpt? Är det takvaggan "Leander"?

• Marsfisken

Helen72a: vad är vyssan lull fötter?

• Bebisens mamma

"Vyssan lull" kostar 279 kr både på Babyland och Barnens Hus. Kommer också att köpa dem! Superbra, tror jag!

• Helen72a

jo dom ÄR super bra (tycker jag)

• Gravilda

I nästan två års tid sov vår grabb med oss i dubbelsängen så allt annat var onödigt... Nu har vi honom dock i en spjälsäng. Men det är mysigt att samsova kan jag intyga, och det brukar bäbisen också hålla med om

Har inget annat råd att ge dig än att ni får prova er fram för att se vad som passar ER bäst. Lycka till!

• doddit

Vi har tagit bort ena långsidan på spjälsängen och ställt ihop den med våran säng. Blir som att liten sover i samma säng men på egen plats. Kommer använda hårdliften också på dagarna.

• FiaFågel

Det där med Vyssanlull fötter lät så smart att jag drömde om det =)

• musli

Bebisens mamma, ingen aning, vi köper bara begagnade saker... takvaggan gav vi 60:- för, barnvagn med babysitter, bärsele, bärstol, hoppgunga och mer gav vi 160:- för... osv...
    kommer inte att köpa något nytt förrän lill*n kan ha glädje av det...
    vi åker hellre utomlands för pengarna, alla 3...

• Toyya

Kalle har dagtid sovit på soffan eller i en fåtölj och på natten sover han hos oss. Har en vagga men den vill han inte ligga i. När han blir mer rörlig får vi se hur det blir...

Svar på tråden Vagga, spjälsäng, egen säng, babykorg, snugglenest eller takvagga???