• lilla mej

dyrt smink bättre?

Tycker ni att de dyrare märkena är bättre? Jag brukade alltid använda max factor och loreal, men nu har jag börjat gilla clinique som kostar ganska mycket mer. Men det är nog för att jag har råd med det nu. Men bara vissa grejer verkar vara bättre, som typ mascara tycker jag inte e någon skillnad förutom priset. Men löspuder är super mycket bättre och helt klart värt pengarna. Vad tycker ni?

• Svar på tråden dyrt smink bättre?
  • Crown S

Jag använder ett märke som är lite dyrare då, men absolut värt pengarna jämfört med billigare märken. Jag brukar säga att man får det man betalar för! Dessutom är det helt suveränt med 90 dagar helt nöjd kundgaranti, om jag inte är nöjd med produkterna så sänder jag dem tillbaka inom 90 dagar och får alla pengarna tillbaka!

• lilla mej

men jag gick och köpte en dior mascara för över 300kr och tycker inte den va så bra. kan man skicka tillbaka den då menar du?

• Live

Jag använder id-makeup och den är helt oslagbar! Tyvärr för dyr (särskilt när man är mammaledig) men jag skulle inte köpa nån annan nu när jag vant mej vid den. mascara däremot tycker inte jag heller är så stor skilnad på dyr och billig!

• Minikatt

Mascara är helt klart skillnad. Tycker iaf jag. Har använt många "billigare" märken av mascaror och de är bra också iofs, men så köpte jag Diorshow när jag var utomlands en gång och efter det använder jag ingen annan mascara! Den är bäst!

• lilla mej

förra veckan när jag köpte ett nytt puder fick jag ett gratis läppstift från clinique och det var skit, jag använder loreals ganska billigt men bra. En annan sak som jag har börjat köpa är clarins beauty flash balm den är riktigt bra, ganska dyr för en liten tub men så lyxig.

• pluttmaja

jag använder maxfactor mascara för den tycker jag e toppen, har även haft en period med lancôme mascara, men jag föll tillbaka till maxfactor.
    Men däremot anväder jag dyra ansiktskrämer o definitivt cliniques produkter till ansiktet..

• Crown S

lilla mej: Det märket som jag använder har 90 dagar nöjd kundgaranti, så jag får lämna tillbaka mascaran om jag ej är nöjd! Man ska ju egentligen inte "göra reklam" här, men ni pratar ju märken nu och det märke jag pratar om heter Artistry.

• Indianica

Det där är så olika. En del dyrare märken kan ha jättebra puder, men läppstift etc som sitter jättedåligt på mig. Man får prova sig fram. Clinique är ändå inte så jättemkt dyrare än t ex Loréal men brukar väl vara snäppet bättre tycker jag.

Men nog har väl de dyrare märkena finare förpackningar och känns sååå lyxiga

• Essica

Artistry har jag med använt, bra grejor synd att det är så jobbigt sjukt att vara med för att kunna köpa det...

• Lindisen1

Jag tycker nog generellt sett att dyrare är bättre. Tyvärr eller vad man nu ska säga, men så är det!
    Krämer för att inte tala om! Men även smink, hållbarhet, hur det fäster så att säga, osv, osv.

Svar på tråden dyrt smink bättre?