• MaLi81

Brio Zento bilbarnstol??

Nån som har en brio Zento? Står att man kan använda den från 0-25 kilo. Vikten säger inte mig nå speciellt..är det upp till ca 4 år eller? Eftersom det står från 0 kg så måste man ju kunna använda den från födseln....men jag tycker den ser så stor ut för det..erfarenheter?? De har nämligen babykväll på en butik här i stan imorron o man får köpa en sån för 1695:- ord pris 2495:- Känns som ett bra pris...beroende då på hur länge man kan använda den.

• Svar på tråden Brio Zento bilbarnstol??
  • Minnisen

Min snart 5 åriga kille väger 20-21kg och han e liksom stabil! Ingen erfarenhet ang vagnen tyvärr men står det från 0kg så e det nog så!

• MaLi81

Tack för ditt svar. Då är det nog upp till ca 6 år man kan använda den.

• Prinssestårtan

Som bakåtvänd 0-25 kilo, framåtvänd 15-25 kilo.
    Våran dotter fick den stolen när hon var 5 månader, men vi skulle ha kunnat väntat ett tag enligt mig. Men vi hade lovat att låna ut våran första stol & de barnet kom 2 månader förtidigt. Trivs bra med stolen i våran Mercedes, men inte i Saaben. Jag skulle inte köpa Zenton som första stol, men gärna som andra.

• MaLi81

Om vi gillar den så köper vi den o använder senare..blir en vanlig babysitter eller vad de kallas först.

• Prinssestårtan

Då kan jag rekomendera AKTA Graco AutoBaby 11, så skönt att slippa använda bältet varje gång.
    www.akta.se/

• MaLi81

är den med bas då eller? Vi har en vi kan låna..men blir kanske att vi köper ny. Ska kika på en sån...tack för dina svar=)

• Prinssestårtan

Vi hade en med bas.

Svar på tråden Brio Zento bilbarnstol??