• klickann

Hur vet ni att ni valt rätt?

Hur vet ni att ni valt rätt utbildning/yrke?
    Jag står och velar mellan röntgensjuksköterska och Audionom. Men hur vet man vad som är rätt? Fundrerar på att ringa och fråga om jag kan få komma och titta in ngr timmar på varje yrke för att få en överblick på vad det egentligen är.
    Har ni gjort så eller chansar ni bara eller?

• Svar på tråden Hur vet ni att ni valt rätt?
  • Axels och Annies mamma

Jag jobbade först som ekonomiassistent innan jag läste till civilekonom så jag hade bra koll vad arbetet innebar.

• Mirakel händer

Jag har alltid velat jobba med människor...
    Är utbildad undersköterska med inriktning handikapp. Så har jag personlig assistent utbildning för multi handikappade barn.

• björkmamma

Tja ..jag valde bana efter praon i 9an...då var jag på sjukhus, valde därefter vårdlinjen på gymnasiet o sen läste jag till sjuksköterska..

• 1mamma

har gått hotell och restaurang, har jobbar inom det och vidarutbildat mig som mellan hand inom hotell och restaurang,

sedan fick jag barn och vet inte vad jag ska göra i framtiden...
    mina arbetstider passar inte en småbarnmor, eller som sambo.

nu står jag på 0 och vet inte vad jag ska göra om ett halv år.

• Ida 84

Jag hamnade inom vården som vårdare efter en tids arbetslöshet. fick i stort sett ta det jag kunde få och var lite sugen på att prova nått annat än affärsjobb. sprang som timvikarie i ett halvår och började sedan läsa upp omvårdnadsprogrammet på komvux för att bli undersköterska.

• klickann

Ja, mina två val är ju båda inom vården iaf :)
    Har ni alltid varit säkra då på era val? Inte vart sugna på testa ngt annat?

• björkmamma

Nja...inte vad jag kan komma på. Trivs bra.
    Har i vart fall ingen lust att börja plugga igen, räcer med en vidareutbildning.

• janne j

Att gå och titta under ett par timmar eller några dagar på respektive yrke är nog en bra ide då kan man lättare bilda sig en uppfattning om det verkar vara något som passar en eller inte. Så ring och snacka med någon lämplig person på röntgenavdelningen och där audionomen jobbar så får du säkert komma dit och följa med dem när de jobbar.

• janne j

För övrigt så vet jag inte än heller riktigt om jag har valt rätt och jag är ändå klar till sommaren nåja den som lever får se men än så länge så känns det då helt rätt

• Damayanthi

Jag pluggar på Logistik och transportplaneringsutb.Började läsa nu den 8/8 och jag ska läsa i 2 år,min inriktning är mot Transportledare och säkerhetsrådgivare=)det kändes rätt från början när jag sökte.....och jag vill verkligen bli transportledare,det känns helrätt........

Svar på tråden Hur vet ni att ni valt rätt?