• BlygTjej

Vilket golv är snyggast till vitt kök med svarta bänkskivor?

Ja, som rubriken lyder. Blir det bra att ha något laminatgolv? Vill helst inte ha klinkers i köket, då det blir så kallt. Men det finns ju laminatgolv som "liknar" klinkers? Hur har ni gjort? Visa gärna bilder!

• Svar på tråden Vilket golv är snyggast till vitt kök med svarta bänkskivor?
  • M C Catta

Jag tycker att ett fuskträgolv är bäst. Typ ek!!! Jättesnyggt! Är det matplats i köket också, eller bara köksdel? Är det plats för matbord tycker jag def ek!

• BlygTjej

Det är "bara" kök, matrummet ligger bredvid..

• Kennel

vi håller oxå på bygga nytt kök och så här kommer det att se ut:

Ikea's Tidaholm ekluckor och vita skåpstommar.
    svarta bänkskivor.
    vit bröstpanel.
    fejkklinkers-laminat i terracotta på golvet.
    beigeaktig tapet och troligtvis en vinröd spiskåpa och murstock.

• BlygTjej

Kennel: Låter snyggt!
    Vi planerar nog inte att ha någon speciell "färg" i köket utan satsar nog på svart och vitt. Eller blir det för tråkigt?
    Kanske ska kolla om det finns något "klinkerslaminatgolv" i grå-svart? Förresten, vart har ni hittat era svarta bänkskivor?

• Gisse the one and only

Rutigt golv är snyggt, svart och vitt. Vi har det men vi har ej vita luckor och svarta bänkar Lägger upp en bild snart.

• Kennel

detta fejkklinkers finns både i terra,vit marmor och svart.
    bänkskivorna är i laminat och är köpta på Ikea.

Nej,jag tror nog inte att det blir tråkigt med svart och vitt i köket.inget som jag skulle välja,då jag vill ha åtminstonde en färgklick i köket som livar upp,men smaken är ju som baken.

vårt kök blir ju oxå väldigt ljust och rent och den enda utstående färgen blir ju den på spiskåpan.

• BlygTjej

Kennel: Hittar inte bänkskivan på IKeas hemsida? Vart har ni köpt golvet, vad kostar det?
    I dagsläget har vi ett kök i ljus ek, neutral färg på väggar och färgklicken är dem illröda barstolarna och röda gardiner Nu vill vi ha något mer neutralt

• AiramE

Jag tycker också ni ska ta ek. Vi har ett som ser ut som ekplank i laminat, köpt på K-rauta!

• Kennel

bläddra till stenmönstrad svart

Svar på tråden Vilket golv är snyggast till vitt kök med svarta bänkskivor?