• Gmml

Har ni städschema hemma??

Vi MÅSTE få ordning på städningen hemma, men det är inte lätt när båda vill ha det fint men är lika slarviga båda två!!!
    Tänkte att ett schema kanske kunde hjälpa , så är det ju lättast att se vad som behövs göras och bara bocka av när det är gjort.

Hur löser ni det hemma hos er??

• Svar på tråden Har ni städschema hemma??
  • Petronilla

Vi fixar det som behövs när vi orkar och har lust:)

• mama82a

det blir inte stökit enligt ett schema så det blir svårt och städa efter ett...ett schema håller kanske en stund men efter ett tag skiter nman nog i det..det bästa är att ALLTID plock undan efter sig direkt o inte imorn eller senare i veckan..funkar här hemma sen städning som dammsugning skura golv o sånt tar vi när det passar, här hemma sker det nästan varje dag.. men jag är åt det andra hållet istället har städmani...

• Elfan

Hos oss finns städschemat i mitt huvud och sen pekar jag med hela handen till resten av familjen...

Men innan man får rutin på det så kan ett schema vara bra. Enligt min erfarenhet så blir städningen lättare om man håller efter. Försök göra det till en vana att plocka undan direkt, sätta tallriken i diskmaskinen i stället för på bänken, gå igenom posthögen varje dag osv. Då blir det också lättare att ta en sväng med dammsugaren eller skura av golvet.

• Beatrize74

JA, det har vi och det fungerar som en klocka!

Efter tio års tjafs och gnöt från bådas sidor så har vi ÄNTLIGEN skinande rent nästan jämt och UTAN att vi lägger ner mycket tid alls eftersom vi BÅDA tar lite i taget och delar på det.

Superbra!

Schemat har jag uppskrivet i min blogg!

• snabla

Måste försöka fixa ett nu, kan du inte länka till din blogg Beatrize?

Svar på tråden Har ni städschema hemma??