• Anonym (Undrar)

Hur ser erat sexliv ut efter att ni fått barn?

Jag måste bara fråga, hur ser erat sexliv ut efter att ni fått barn?

Här hemma så är det torka, jag har absolut ingen lust och det känns faktiskt obehagligt att ha ngt i underlivet...
    Jag får så dåligt samvete för jag vet att min man är så otroligt sugen. Visst jag har hjälpt honom på andra sätt men det är lite svårt eftersom jag inte har ngt längtan överhuvud taget efter ngt sådant.

Äh flummigt skrivet men ni förstår nog va jag är ute efter.. annars fråga.

• Svar på tråden Hur ser erat sexliv ut efter att ni fått barn?
  • Anonym (inget här)

det kan gå 1-3 veckor i mellen varje gång.

och minsta barnet är 7 månader,
    och när vi väl har sex så är det över på några minuter.

• Andrésmamma

Vet precis vad du pratar om! Men det är åxå så att sex föder sexlust. Jag mer eller mindre "tvingade" mig själv till att komma igång med sexlivet. Tycker det är väldigt trevligt numer, trots att jag kände precis som du ett tag.

• Hannah76

Tro man gör sig själv o sin partner en otjänst om man "tvingar" sig att ha sex fast man inte lust. Ni kanske ska se till att vara nära utan attha sex? Massera varann? Smeka varann (icke-sexuellt)? För att bygga upp lusten på nytt. Prata med din man o säg precis som det är, att din lust har försvunnit. Då försvinner "kravet/förväntningarna" på sex o din man förstår att det inte är fel på honom eller er relation.

• Anonym (Undrar)

Andresmamma Jo jag har hört att man ska "tvinga" sig att ha sex, ha sex när tillfälle ges, vare sig om det är bra eller dåligt. FÖr dåligt sex ska tydligen va bättre än inget sex.

Jag ammar lite fortfarande och (kan jag skylla på det) ska tydligen göra så att man får svårt att få fuktiga slemhinnor, och just nu är det torka även där nere

• Anonym (Undrar)

Hanna76: Jo men jag har berättat för honom så han vet om och respekterar det. Men jag tror att han är omedveten om sina pikar. VIlket gör att när han säger dom så (om det nu gick) tappar jag lusten ännu mer....

• DRÖMMIS

Öh - vilket sexliv?

Här hemma så råder det konstant "torka". Visserligen är jag gravid med nr4 o har BF om 41 dagar. Men för övrigt är vårt sexliv som bortblåst. Jag varken har lust el tid. När barnen har somnat vill jag ha egentid, som att sitta i soffan o glo på tv el nått. Mannen lider, men det sk-ter jag i. Så länge det är jag som är gravid, föder o tar hand om barnen så ska han inte klaga.

Kram

• Anonym (liknar)

Vet precis vad du menar. Mitt tips är att inhandla glidmedel, "klick" på apoteket. Det är jobbigt när slemhinnorna är torra, man vill ju absolut inte då. Med glidmedel känns det mycket bättre, och ni kan ju börja med att onanera ihop för att hitta tillbaka till varandra.

Hoppas det löser sig för er. Min son är 1 år, och det är verkligen sporadiskt sex här hemma... Dock har faktiskt glidmedlet hjälpt mig att hitta tillbaka lite till lusten igen. Lycka till!

• Andrésmamma

Nja, jag fick aldrig pikar eller så, utan det vart sex när jag tog initiativet. JAG ville få det att funka igen. Sen att lusten inte va på topp, det åtgärdaes med en väldigt ömsint make.

• Anonym (Undrar)

Drömmis: Hehe ja NU är du ju gravid och har bara 41 dagar kvar så ha din egen tid du!!!!

Men annars så känner jag igen det där. MAn hålle rpå heeeela dagrna och får knappt gå på toa ifred för att man behövs ngn annanstans. Så när den lilla har somnat så är soffan såååå mycket hetare en en snabbis!!!

• Anonym (Undrar)

Anonym(liknar): hehe glidmedel har inhandlats av min sälla snubbe

Svar på tråden Hur ser erat sexliv ut efter att ni fått barn?