hästens namn???
Va heter den "mini" hästen man kan ha som husdjur hemma?
Va brukar en sådan kosta ungefär? Funderar på o köpa mig en?!
Va heter den "mini" hästen man kan ha som husdjur hemma?
Va brukar en sådan kosta ungefär? Funderar på o köpa mig en?!
Fallabella, är minre är en minishettis. HAr förmej att det är den minsta. min kompis föder upp och dom kostar väll emelan 25.000- 35.000:-, finns säkert både billiagre och dyrare. Jag hde tur som fick en =)
de e falabella...
skall du ha den hemma då.. tycker en häst oavsett strl hör hemma ock trivs bäst i ett stall med andra hästar
TS: Hoppas verkligen inte att du tänker skaffa en sån för att ha den som husdjur. Fallabellan är också en häst som behöver allt en vanlig häst behöver. Som stall och andra hästar precis som emmies skrev.
En falabella är ju fortfarande en häst. Tycker inte man ska ha dom som husdjur.
Dom har ju, fastän dom är små, precis samma behov som en stor häst.
jag har två minisheltandponnyn..
köpte stoet för 16000kr och hennes föl för 6000kr!
Jag rekomenderar INTE att ha dom som husdjur!
vist kan man ta in dom för skojs skull någon gång, men inte som husdjur, dom bör vara i stallet och ute i hagarna hela dagarna..
Det är ingen häst som lider av att gå ute året runt, men den ska INTE gå inne i ett hem, dels pg av luften, luften i ett hus är väldigt torr, vilket kan ge klåda..
Underlaget är väldigt hårt, vilket inte är bra i längden, och en häst kan äta det mesta, och jag tror inte du vill att han äter up dina saker..
En häst ska inte vara inne, det är okej att ta in på skojs skull, men annars NEJ
kan dra några nackdelar för dej att ha dom inne...
dom kan få klåda
dom kan få problem med lederna
Dom skiter på golvet, kissar på golvet när dom känner för det, o det är inte lita kiss o bajs..
är dom lösa i magen, kan du räkna med att du får skura på golv och vägg, och ev byta tapeter!
dom hårar
Det är inte bra för hästen att bo inne i så pass torr luft
Hästen kommer garanterat få problem, om du har den inne och sedan släpper ut den mitt i vintern, då den kommer frysa!
Det finns regler för hur man ska hålla en häst, dom ska ha rätt till en vis storlek på boxen, och en vis storlek på hagen, och en vis tid ute varje dag..
tycker inte man borde skaffa häst överhuvudtaget om man inte har mer kunskap om dom änn att man tror att man kan ha dom inne.....