• stellaluna

kvällsillamående?

Hej

Jag är i v7 (6+5) och undrar om någon annan mår som jag.

Jag mår inte illa alls på morgonen, men på kvällarna däremot och när jag gått och lagt mig mår jag så illa att jag nästan spyr (ursäkta!)

Nån mer????

Mina övriga symptom:
    Uruselt humör (är annars alltid på gott humör)
    Trött,trött,trött
    Känslig för vissa lukter och smaker

• Svar på tråden kvällsillamående?
  • akkaka

Låter precis som jag.

Går in i v 8 imorgon. Illamåndet har dock spridit sig från kvällen till hela dagen. Jag är trött, skulle kunna sova jämt och saknar ork. Allt känns jobbigt och det är inte likt mig. Jag har även lite små ont i magen, känns långt ner, precic som om att det spänner/bränner.

JAg har bf 17 maj enligt fc.

• H2O

Bara myt att det skulle vara bara på morgonen man mår illa, jag mådde illa hela tiden - för att jag var hungrig, när jag åt, för att jag var mätt... men har aldrig kräks av det tack och lov! Känslig för lukt (burr för odiskadade diskmaskiner) och trött

• Totiki

Jag mår också jätte-illa på kvällarna! Vill bara sova så fort jag kommer hem från jobbet. Man är ju inte speciellt rolig som gravid Jag är i v.11.

• sannapanna76

Så har det varit för mig också, båda graviditeterna.

• Lyllo

Yepp. Från klockan 17 mår jag som värst. Nu är jag i v.11 och det börjar bli mycket bättre. Precis likadant var det förra gången. Låg och huttrade under täcket hela kvällarna och från v.12-13 mådde jag som en drottning resten av graviditeten!

• Pirrelin

Urka ja lukter...stek os...snus...bläx...d vänder sig i magen direkt å jag e i v 7 nu enl bm. Vaknade i natt å mådde sååå illa å kissnödig 2ggr/natt minst. Men det är det ju värt! :)

• stellaluna

Vad skönta att höra att det är fler än jag som mår illa på kvällarna. Trodde alla utom jag mådde illa på mornarna..

Kram på er alla!!

• Matilde81

Samma med mig! Mår värst efter kl 16. Är i vecka 14, men har bara spytt en gång - i vecka 10.

• Lepa

Mådde oxå bara illa på eftermiddagen runt 16-17 tiden. Var tvungen att äta nån frukt o lägga mig ner o sova en stund. Vaknade lite piggare...detta slutade i v.9 så nu i v.10 är jag bara trött ibland.

• Börnen

Mådde likadant med sonen i början, sedan mådde jag illa dygnet runt...

Börnen v. 33
  • madelyn

Här är en som mår illa i princip hela dagarna.. suck. Är trött och grinig och allt känns bara tråkigt och jobbigt (urtrist, jag som vill gå runt och va glad nu ju!!)

• Saki

Hej Stellaluna - du är icke ensam, jag mår också som sämst på kvällarna. Mornarna är faktiskt helt OK, känner av lite lätt blodsockerfall men det är absolut inga problem att kliva upp.

Men kvällarna kan vara helt oregerliga, jag måste äta konstant för att hålla det i schack. Men jag har ju alltid gillat att småäta, så... (Dock har mitt illamående aldrig gått så långt att jag kräkts.)

Jag är också i v. 7, närmare bestämt 6+2. Så min illamåendeperiod har inte mer än börjat... mådde fint tills förra helgen.

• akkaka

Fy urken. Att må illa hela tiden tar på humöret. är dessutom super trött. Detta är absolut inte likt mig. Min man säger att förmodligen får vi (jag)igen allt denna gång. När jag väntade vår son märkte jag inte av graviditeten förutom halsbränna och svullna fötter i slutet.

• Vicka81

Morgonillamående måste vara en myt! Det är ju då man mår som bäst Är i v12 nu och jag tror faktiskt (peppar, peppar..) att jag börjar må liiite bättre... Är sååå less nu på att må illa typ dygnet runt...

• Gurami

Tjena! En till här som mår bäst på morgonen (än så länge, är mitt i vecka 7). Fram till lunch är det prima men sen börjar det gå utför och som mest illamående vid fyra-fem-tiden på eftermiddan. Nu vid niotiden mår jag gott igen, tralala...

• Vårhumlan83

Samma här, kräks på kvällarna..tråkigt! Ingen middag blir kvar. förvinner väll förhoppningsvis snart. Har gått 5 veckor nu och jag känner mig som e kräksmaskin...

Hoppas det går över för dig snart..

Svar på tråden kvällsillamående?