Kattmynta??
Hejsan. Jag brukar ge mina små missar en liten kattmynte mus lite då och då. Varje gång och då menar jag VARJE gång, blir dom som förbytta, heeelt galna. Första gången jag köpte en sån, trodde jag att ena katten fick nått anfall av något slag, hon bara låg och stirrade upp i luften och slog med tassarna som hon försökte jaga nått, men hon låg då på rygg och slog i luften. Tror hon blev helt hög.
Sen tog ja bort den, för dom blev så galna att dom sprang rakt in i väggar o allt möjligt, verkade inge bra. Men så har ja köpt nåra till o från nu, o visst... dom blir som galna, men liiite mer normalt beteende =P
Ser lite roligt ut, biter o biter o biter i den stackars musen. Hankisssen gnager tills de går hål i den, sen ligger den ihålig i ett hörn sen..- tråkig. Har aldrig sett vart innehållet har tagit vägen, kanske äter upp det...
Men, min fråga. Vad är det i kattmynta som gör katten så fruktansvärt hög?? hade det inte vart en kattleksak så hade jag inte vågat ge de till dom, då deras beteende blir såå skruvat =)
Nån som vet? hehe.
Nån anna som har tips på någon rolig leksak som går hem?