• Shoegal

Tips på kvällssnacks?

Det är ju så mysigt att sitta och snacksa på kvällarna men det är ju inte så käckt för figuren. Vad har ni för tips på snacks på kvällarna, speciellt om man kör lite low carb-metod. Grönsaksstavar och dipp är ju gott men kanske inte varje kväll

• Svar på tråden Tips på kvällssnacks?
  • Pellerbom

Osaltade nötter är jättegott! Finns många sorter och även om det är mycket fett så är det ju rätt sort!

• M C Catta

Äppelklyftor att doppa i kesella med kanel i. Du kan även rosta lite havregryn i en panna o ha ner, blir lite mer som en efterrätt då.

Bananskivor med hackad mandel o hackad mörk choklad. (kan även vara en hel fruktsallad).

Ananasshake. Lägg ananasskivor i frysen ett tag o mixa sen med lite mjölk, smaskens.

Osaltade nötter.

Dadlar o katrinplommon.

En liten skål med popcorn.

Hmm.. Kommer inte på så mycket mer nu.. Mne återkommer kanske.

• Shoegal

Ja, det kan man ju ta ngn kväll (fast inget storpack då ). Har tröttnat på så mycket, tex salta jordnötter, och det är ju ändå ingen hit, viktmässigt

• Shoegal

MC Catta: Oj, här har vi tänkt till! Jag är så lat att om jag ska ha nyttigt snacks kommer jag på min höjd att tänka på vindruvor, fruktsallad, grönsaksdipp osv.

Tack!

• M C Catta

Japp!

Är själv en sån som gärna vill ha nåt att snaska på så det sitter i

Mycket av det här är också bra för en sån som jag som gärna äter på nåt när jag sitter o pluggar.

Men mitt sug har ändrats sen jag lagt om mina kostvanor lite. Äter fil o mûsli till frukost. En kopp te till o lite skivad banan i filen. Sen blir det en apelsin på fm tillsammans med en kopp kaffe. Till lunch blir det soppa (typ varma koppen) som jag har med till skolan i en termos, o till det två grova smörgåsar (ica gott liv) med skinka. På em blir det ofta en kopp kaffe till med en frukt till. Sen e det ganska tidigt middag, runt 18. Efter det försöker jag bara dricka te om jag blir sugen. Hjälper inte det så kör jag nåt av det jag skrev ovan. Men oftast blir det till helgen. (om inte sambon vinner i kampen, då blir det ostbågar )

• Shoegal

Ja, det gäller ju att äta regelbundet och planera. Det finns inget som är mer frustrerande som att inte veta vad man ska äta och allt är i frysen. Då är det jobbigt att ha 2 minuters gångväg till McDonalds

Svar på tråden Tips på kvällssnacks?