• camillapregnant

Nyblivna mammor i Nackaområdet!

Här är en tråd för nyblivna Nackamammor (och snart blivande mammor!)

Vi hade tidigare en tråd som hette "Blivande septembermammor i nacka, Fika??"
    www.familjeliv.se/Forum-2-17/m10477934.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-27 16:06:33:
    Självklart är alla nyblivna Nackamammor välkomna till tråden, även om man inte var med i den gamla tråden!

• Svar på tråden Nyblivna mammor i Nackaområdet!
  • anro

Men vad trevligt, hoppas verkligen att att min bebis tittar ut snart. Har BF på fredag, men känner inga tecken på förlossning....seeegt.

• N0RPAN

Bra med en ny tråd, hoppas vi kan ses på en fika snart!!

• camillapregnant

Har precis varit på BVC. Erik har gått upp några hundra gram till
    Jag tänkte gå på babycafe´ på måndag. Finns ett i Orminge (kyrkan) och en öppen förskola i Björknäs (Värmdövägen). Av någon underlig anledning är de samtidigt på måndag em... Någon mer som vill hänga på?

• ab mamma

Skulle gärna göra det men min mamma kommer o hälsar på...Var på öppna förskolan när min dotter var bebis. De hade babysång då. Rapportera gärna om hur det var så kanske jag kan följa med nästa gång...

• N0RPAN

Det låter trevligt Camilla, jag hänger gärna på Babycafé låter jättetrevligt, vilken tid? Är det den nya kyrkan i Ormingecentrum?

• camillapregnant

Vad skoj att du vill hänga på C. Öppna förskolan/baby cafe kopplat till svenska kyrkan, för baby 0-8 mån, är i Kyrkans hus i Boo på måndagar 13.30-15.30. Antar att det är nya kyrkan i Orminge centrum!? Enl BVCsköterskan har de sång o babymassage. Ses där på måndag !

Sen kan vi prova Boo öppna förskola på Värmdövägen 622 för baby 0-6 mån någon annan måndag, 12.30-16, sång kl 13!!

• N0RPAN

Låter som en bra plan, vi har en öppenförskola här hos oss också, den kanske är på en annan dag så att vi kan hinna med både och...

Har du hört ngt om en mamma grupp?? Det var tydligen en som startade nästa vecka men det var mammor från juli/augusti så jag väntar lite tills det blir fler septembermammor...

• camillapregnant

Samma för mig vad gäller mammagrupp- väntar tills det blir en septembergrupp. Vi kanske hamnar i samma grupp!? Vet inte riktigt hur de gör, om det är bostadsområde, ålder på mammor, vilken BVCsköterska man har eller något annat som avgör vilken grupp man hamnar i? För jag antar att det inte bara är EN mammagrupp- det måste väl vara fler bebbar än så som föds i Boo i september?
    Såg att de hade öppen förskola i Kummelnäs oxå- kan kolla vilken tid det var.
    Vet inte när de startar "septembergrupper" dock...

• camillapregnant

Nu har jag precis kommit hem från babycafe i Kyrkans hus. Det var bara jag o Erik o två mammor med barn till förutom de två ledarna. Fikade och pratade en massa. Trevligt. Erik sov hela tiden...

• ab mamma

Men då var det helt okej med kyrkans babygrupp då eller? Hänger gärna med nästa gång...Annars ammas det mest här hemma nu : )

Svar på tråden Nyblivna mammor i Nackaområdet!