• Kickiluren

Blå blommor?

Har totalt stopp i hjärnan...
    ...finns det några blå snittblommor, som går att få tag på så här års?
    Tänkte duka i blått vid vår sons dop...

• Svar på tråden Blå blommor?
  • Miss Maja

Jag är också ute efter blå blommor till sonens dop på lördag. Jag var i blomsterbutik och frågade igår och hon sa att de enda riktig blå blommorna som "finns" är de som de färgat själva genom spraya dem eller låta de stå i blå färg. Fast då ser de inte riktiga ut tycker jag.
    Annars är det mest blommor som går i lila tycker jag.

• DaJoDe

när vi gifte oss hade vi blått som bas och då fick jag svaret att blåklint var den enda blå snittblomman. vet inte om den går att få tag på så här års. Egentligen kanske ingen "riktig" snittblomma för den delen heller... Lycka till i alla fall!

• Eftra

det finns blå kinesisk riddarsporre,gentiana,trachelium,blåfärgad kryssanthemum,blå ros.men varför inte blanda upp med vitt o lime färger...blir kanonfint att bryta lite.

• tesoj

Jag hade blåa anemoner i min brudbukett, men det var på våren så jag vet ej om de går att få tag på nu.

• FIAPIA

Jag tänkte också ha blåa blommor men tycker det verkar svårt att få tag på. Vill inte ha färgad rosor. Nu har jag bestämmt mig för att ha limefärgade rosor. Det blir snygg brytning mot det blåvita.

• Standly

Sonen döptes i april & de enda blåa blommor som fanns då var anemoner så det blandat med lite brudslöja.

• Kickiluren

Lyckades till slut att hitta en blå blomma till sonens dop som var igår, den heter Delfinum.

Svar på tråden Blå blommor?