• sheeba

Någon som vet om det går någon magsjuka bland hundar?

Ja för här där vi bor är våran och 2 andra som har hundar drabbats av något.
    Först var den ena hunden kass i magen diarré. Sedan var de de andra grannarna, där är den ena hunden fortfarande kass imagen.

I dag när vi kom hem hade våran hund diarré och gjort ner hela köket. Sedan började honkräka och ha sig. Nu är hon bättre och inget mer har hänt.
    Hon har inte fått något att äta bara drukigt. Har fått 2 koltabletter. (fick av grannen).

• Svar på tråden Någon som vet om det går någon magsjuka bland hundar?
  • nojjan

Äntligen vill jag skrika, men det e lite fel ord i detta läge

Det jag vill komma fram till är att mina har oxå varit dåliga nyligen! Det började med kompisens hund som fick nån kräksjuka, sen fick mina nån diareésjuka och nu när det gått över så har min ena fått nån kräksjuka idag!

Det måste vara nåt som går nu!

Nojjan Är Gravid..... Nästan!
  • Hemliga 72an

Var i landet bor ni? Jag bor i Skåne och vill inte att min gamla dam åker på detta! Hjälp. Då går hon nog bort.

• emmizenma

Ja här omkring (Västmanland) har jag hört om några hundar som oxå har haft "magsjuka"

• Hallonsaft

Det går varje vår och höst. Så har hunden inte fått det än, så kommer det. Annars så hör man till de lyckliga som klarar sig.

• Hallonsaft

Kräk- och diarresjukan alltså

• Luddvar

Vår hund blev också sådan och vi kom på att hon gått på gräsmattor som blivit kalkade och fått i sig kalket när hon tvättade sig om tassarna. Det är absolut inte bra. Och kalkar gör de vår och höst va? Kanske kan vara det era hundar råkat ut för. Bara en tanke.

• daysi80

Vår vovving är dålig nu, kräks och har diarré. Men han fick fasta i 24 timmar och fick då risavkok. Nu får han lite ris, kokt torsk och morotspuré och är mkt bättre!

Ingen aning om vad det beror på, men det började ett dygn efter att han sprang i skogen och drack ur äckliga pölar innan matte hann stoppa honom!

• nojjan

Måste säga att dietmat är det bästa sättet att bli av med magsjukan, i alla fall för mina vovvar. Satte det på diet när det båda va sjuka sist (3 veckor sen).
    Jag växlade mellan två rätter så de skulle få lite variation ( fjöntig!).

Ena dagen fick de kokt ris med kokt nötfärs, och andra dagen kokt ris med kokt torsk och kokta grönsaker! Om de gillade det??!? Eeehhh... JAAA! De blev nog lite sura när torrfodret åkte fram igen!
    Nä, skämt o sido. Jag körde denna prosedur en vecka sen va de bra i magen igen!

Min stora vovve bajsade inte på nästan 3 dygn  efter dieten! Men jag hade kontakt med vet. och de sa att det var normalt när man nyss haft diet på dem. 

Lite info från nojjan och hennes underbara vovvsingar!   

Nojjan Är Gravid..... Nästan!
  • solstråle84

Hundar kan bli magsjuka ibland, dels ifall de träffat hundar som är det, eller om dom har ätit nått snuskit när man har varit ute. Låt hunden vara utan mat någon dag och börja sen ge lite filmjölk och ris, det brukar hjälpa.

• Längtar

det heter magkatarr och man ska ge kokt mat första dagen och låta hunden ligga sen ska det vara bra dagen efter.

• Mirris

Här i Örebro går det nån otäck sjuka bland vovvarna!
    Kräks o diarré i nåra dagar.. sen blir det bättre!

• Johanna77

Det går här i Göteborg oxå...kräks och diarré!

Älskar min underbara Joachim!
Svar på tråden Någon som vet om det går någon magsjuka bland hundar?