• Anonym (kli kli)

Vi har fått en massa bett på kroppen.

Både jag, maken och barnet har fått en massa utslag på kroppen. På mage, armar och ben. Ser ut som myggbett och kliar som myggbett, men vi har inte sett en enda mygga.
    Maken fick 3 stycken samtidigt i en rad på armen.
    Jag har fått på benen 4 stycken, barnet har fått 2 på magen och 5 på ryggen.
    Vad kan det vara? Vi har inga utedjur, tänkte på loppor. Har inte sett några loppliknande saker heller. Löss? Okej, vi är i nte bäst i världen på att städa jämt men ändå. Usch, blir alldeles nojjig och nu kliar det överallt känns det som.

• Svar på tråden Vi har fått en massa bett på kroppen.
  • Myran1982

Kan det vara vägglöss??
    Har ni varit utomlands nyligen? De små bestarna, vägglössen alltså, följer med i bagaget hem om man har otur. Dom kommer fram när det är mörkt. Prova att släcka lampan i erat sovrum och ha en ficklampa till hjälp.

Hoppas att det löser sig.

• Anonym (kli kli)

Nej, vi har inte varit utomlands. Vi har dock ganska dammigt fast jag dammsuger en gång i veckan. Men usch, vägglössen är ju nästan utrotade här uppe.

Fan jag tror lilleman har fått med sig loppor hem från skogen.

• Emster

Myggen kommer inomhus nu när det börjar bli kallt. Hittade ett par stycken i badrummet idag...

• KajsaLiza

Finns något som heter mollusker.Är ofarligt men kliar. Har aldrig haft det själv men sett på andra.

• Jenna82

Fasen va skumt att ja hittade just en sån här tråd!
    Inatt har jag sovit otroligt dåligt o imorse då jag vaknade kliade d nå fruktansvärt på hela ryggen!
    Mins ambo kollade sedan o då såg han en massa utslag som liknade myggbett, men en del lite större..o vi har ju inga myggor!
    Vi va på Mallis för ca en månad sen ungefär... kan d vara loppor då alltså?
    O va gör man åt d??

• Anonym

Kan va skabb? Ett par vänner fick det helt plötsligt till oss, och de va likvärdiga symtom som ni har. Kolla upp det.

• shines

Kan de inte vara kvalster då? dom kan ju bosätta sig i soffor o likn oxå. O bitas som katten kan dom göra!!!

• looser

Kan vara fågelloppor, hade bett från sådana för några år sedan. Dock på våren när fågelbeståndet tydligen var för litet och inte kunde ta hand om alla loppor. Det var den förklaringen jag fick iallafall. Dom är små som 17 och svarta, kolla i sängen ordentligt,

• sådetblev

Jag tänkte spontant på fågelkvalster.

Bor ni i hus med skorsten? Det gör vi. Förra våren dog en fågel på taket precis vid skorstenen och efter ett tag promenerade alla kvalstren ner genom skorstenen och in i vår lägenhet.

Det krävdes 3 omgångar med sprutning av Anticimex för att bli av med dem.

De är väldigt små så man ser dem inte så lätt. Ger bett som ser ut som myggbett men kliar värre.

• natalie742

Kan det inte vara knottbett då?Dom märker man juh inte alltid av, dom e så små.

• Julia77

Både min son och jag har fått myggbett, det är fullt nu när det varit varmt i några dagar!! Så det är säkert mygg!!!

Kram Linda

• Anonym (kli kli)

Nä, mygg är det inte. Tror inte det är skabb eller kvalster heller. Skabb biter mest runt typ naveln, bröstvårtor, armhålor och så.
    Har inte hittat nåt odjur än men nu har maken fått 4 bett till i rad på benet. Måste ju vara loppor.. ska man ta kontakt med vårdcentralen tro?

• natalie742

Är du säker på att det inte är knottbett då?

• Anonym (kli kli)

Det är loppor! Hittade precis en som stusade febrilt i sängen. Den jäveln vägrade dö också. Vad gör man nu då?

• gordita

Ring fastighetsägaren om ni bor i lägenhet. Dom ska stå för sanering och den kan vara ganska jobbig har jag hört. Bor ni i hus tror jag ni får ringa till anticimex eller något annat beskämpningsföretag. Jag vet att hundloppor kan bo ganska länge i springor och trånga utrymme utan att man märker av dom. Ring VC och få tid så att ni får någon klådstillande salva. Hoppas ni blir av med era ovälkomna husdjur....

Svar på tråden Vi har fått en massa bett på kroppen.