• LindaMarie

Fylla 30... Angest eller gladje?

Idag fyller jag 30... Kan inte riktigt bestamma mig for hur jag egentligen kanner infor det.
    Hur kande ni nar ni fyllde 30? Gick det obemarkt forbi eller vaknade ni upp och kande er som en karring??

Sen jag va 20 har jag alltid sagt att jag ville ha mitt 1:a barn innan jag fyller 30, och det lyckades jag sa precis med, blev mamma i Juli. Forutom det - vad skulle jag gjort innan jag blev 30??

Ni som ar 29 och narmar er.. Ser ni fram emot den stora dagen eller forsoker ni fortranga den?

(har forresten haft en supertrevlig dag, trots allt, och blivit firad hela dagen fran i morse fram tills nu! Fikat precis hela dagen, vill inte se en fralla eller wienerbrod forran jag fyller 40!)

• Svar på tråden Fylla 30... Angest eller gladje?
  • LinnaLi

HAr nyss fyllt 30 och hade grym ångest, nu försöker jag bara förtränga att jag är så gammal. Men att tilläggas bör att jag har haft åldersnojja sen jag var 4 typ, enligt min mamma iaf. =)

Jag och min sambo brukar säga att det är jag som är 23 och han 30 Då känns det lite bättre----

• Danbala

Jag har varit 30 i ett halvår nu. Livet är sig rätt likt.

Jag har iofs aldrig haft någon åldersnoja. Det är ju bara kul att bli äldre - allt går ju framåt, liksom. (Även sådant som för stunden kan kännas som ett steg bakåt.)

Jag har inte heller haft några som helst "det ska jag ha gjort innan då"-mål, och har fortfarande inga sådana.

Hur många poäng får du i www.familjeliv.se/Forum-5-67/m12680981.html, då?

[...fnord...]
  • Etta med kokvrå

30 år är ingenting, kom igen när ni fyller 40! Då jävlar kommer depressionerna!
    Är man 30 år är man fortfarande ung.

• Dollars matte

usch ja....har haft 30-årskris sen jag fyllde 25!
    Fyller 30 i maj nästa år, så det är ju ett tag kvar, men ändå. Tanken var ju här också att första barnet skulle komma innan 30, men det skiter sig ju eftersom jag inte är gravid än (pga ägglossningsstrul). Så det känns som det krisar mer och mer ju närmare jag kommer.
    Menmen livet går ju vidare ändå. Sambon fyllde 30 i somras och har har ju inte förändrats något nämnvärt, så jag ska väl överleva den dagen jag också...!

• LindaMarie

Kul att hora era asikter tjejer! Jag mar liiite battre idag, nu nar fodelsedagen ar over..
    Jag insag att denna fodelsedagen va forsta gangen som "alders-skamten" kom.. Ni vet: "Grattis till du-vet-vad-behover-inte-namna-aldern" Sant horde jag aldrig pa min 25-arsdag.. !

Danbala - jag fick 24 poang.. Nar jag svarat JA pa bade symaskin och TV-licens kom angesten tillbaka.. :)

Etta med kokvra - Tack, du fick mig att ma lite battre (pa 40-aringars bekostnad :)

Dollars matte - Lycka till med bebis-planerna!

Svar på tråden Fylla 30... Angest eller gladje?