• Bumbiiiii

    Vad är det som "knäpper" i magen???

    Ibland kan jag höra hur det knäpper till i magen på mig, typ som när höften knäpper till när man reser sig eller när man drar i fingret så benet i fingret knäpper till....så låter det.
    Det knäpper till en gång och då har oxå bebisen rört på sig sammtidigt. Låter som det kommer från nedre delen av magen...

    Nån som oxå hört detta "knäpp" från sin magen eller vet vad det kan vara????


    .?:*¨¨*:?. vecka 31 .?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Vad är det som "knäpper" i magen???
  • aktuelle

    för mig knäpper det när jag går, men det låter nog i min rygg

  • MyranFyran

    Hej! Vad skönt att äntligen ha hittat någon som oxå hör "knäppningar" från magen. Precis som du beskriver upplever jag det med, sitter nån brevid mig så kan den oxå höra ljudet. jag hade samma sak när jag var gravid med min dotter, då sa dom till mig att det kunde vara höftledsluxation men det visade sig vara fel. Den här gången känner jag mig inte lika orolig eftersom min dotter mådde hur bra som helst.

  • AnneSophie

    Åsikterna om vad detta exakt är går isär...

    En del menar att det är bebisen leder som knäpper då bebisar tydligen inte har så mycket ledvätska. Man kan även höra knäppandet från alldeles färska bebisar.
    Jag tror på denna teori...och hade ett vådligt knäppande i magen i slutet på graviditeten med Emmy. Hon knäppte också lite som nyfödd.

    Andra menar att det är fosterhinnorna som knäpper. Hur och varför det skulle vara så vet jag ej, men ja...det är en teori då.

    Det finns fler teorier men dessa är väl de vanligaste då.


    Bort med kärnkraft! Fram för miffoström!
  • mama82a

    Barnet kanske hickar?? min gjorde det jättemycket mot slutet av grav. Hela magen hoppade till liksom...

  • Bumbiiiii
    aktuelle skrev 2006-09-27 22:15:16 följande:
    för mig knäpper det när jag går, men det låter nog i min rygg
    Ja,fast det är väl i höften då va? För det har jag haft innan
    .?:*¨¨*:?. vecka 31 .?:*¨¨*:?.
  • aktuelle

    Bumbiiiii : nope, låter mer som om det är vid svanskotan ungefär..

  • Bumbiiiii
    mama82a skrev 2006-09-27 22:19:16 följande:
    Barnet kanske hickar?? min gjorde det jättemycket mot slutet av grav. Hela magen hoppade till liksom...
    Nopp, inte hicka..det knäpper bara en gång och det hoppar inte i magen då...
    .?:*¨¨*:?. vecka 31 .?:*¨¨*:?.
  • 4barnsMom

    Röstar på lederna Det har knäppt om alla 3 mina bebisar i magen Och inte på mej alls...


    Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • Bumbiiiii
    aktuelle skrev 2006-09-27 22:20:04 följande:
    Bumbiiiii : nope, låter mer som om det är vid svanskotan ungefär..
    jaha okej =)
    .?:*¨¨*:?. vecka 31 .?:*¨¨*:?.
  • mama82a

    bm sade att barnet sväljer fostervatten..och kan få hicka utav det ..eller hur det nu var?...=)

  • Bumbiiiii
    Men oj, så det är fler som vart med om detta...trodde jag blivit tokig eller att jag inbillade mig...fy vilken lättnad *andas ut*
    .?:*¨¨*:?. vecka 31 .?:*¨¨*:?.
  • AnneSophie

    Fast hicka är det inte, inte om det är det knäppande jag tänker på.
    Hicka känns på ett sätt, men låter inte. Detta hörs och det knäpper verkligen.
    Så nej, jag röstar på lederna...


    Bort med kärnkraft! Fram för miffoström!
  • Gosan83

    Här är en till som har en knäppande mage.
    Frågade BM om det och hon svarade att ingen vet säkert och att det finns olika teorier. Det där med lederna och ledvätskan va en teori men sen finns det dom som tror att det är bebisen som suger på tummen och när den släpper tummen så knäpper det.
    Tror mest på att det är lederna dock

  • Jessica24

    Så kommer jag ihåg att det lät då jag var gravid.
    Var rätt så säker på att det var bebisens leder som knakade då han rörde sig.


    ♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Meisje

    hände mej för första gången igår,de knäppte till när jag låg i soffan..sköömmt!!låter som leder,när man sträcker ut foten eller ngt sånt..måste nästan va lederna då!?

  • EldHav

    Jag kan ju meddela er alla att mitt knä fortfarande idag knäpper om jag böjer det i en viss vinkel, så det är nog olika med olika leder helt enkelt. Jag har för övrigt inga led-besvär

  • Kattflickan

    Japp. Här är en till. Jag hörde också det där ljudet magen när jag väntade tvillingarna.

  • Hondan

    Plockar upp den här gamla tråden till ytan igen. Satt i soffan och läste i godan ro, när det plötsligt kommer knäppande ljud från magen! Typ som när man knäpper med naglarna eller nåt- distinkt och tydligt.
    Blev väldigt förvånad och nästan lite chockad. Upplevde aldrig det vid förra grav.
    Men det är alltså inte helt ovanligt, eller?

Svar på tråden Vad är det som "knäpper" i magen???