• Pyret 78

Vad tjänar en hotellreceptionist??

Jag har sökt jobb som nattreceptionist på ett hotell. Är lite nyfiken på vad de har för lön. Vill ju ha lite koll på läget innan/om det blir dags för intervju. Är det någon som vet?

• Svar på tråden Vad tjänar en hotellreceptionist??
  • Pyret 78

*puffar* är det ingen som vet???

• Lioness

Hej!
    www.htf.se/ hemsida ska du nog kunna hitta information om vad lönen ligger på hos en hotellreceptionist.

Dom länkar även vidare till denna sidan:
    www.lon-jobb.nu/artikel.phtml

Men där hittade jag bara "vanlig" receptionist och resesäljare, det var det närmsat jag kunnde finna...

- Receptionist, telefonist 17 500 - 19 400

Tar emot besökare och gäster, informerar och hänvisar till plats, lokal och person, sköter in- och utpassering, kopplar telefonsamtal. I mindre verksamheter kan även andra arbetsuppgifter ingå, jämför med till exempel assistent.

- Resesäljare 18 700 - 22 600

I kontakt med kunder tar emot och handlägger order och förfrågningar om resor, genomför försäljning avseende individuella resor över hela världen. Informerar om priser, rabatter, tidtabeller och övriga villkor. Utformar förslag till resplaner. Gör bokningar och reservationer.

Lycka till och hoppas du får jobbet!

Lioness

• Peand

Tvärr är det nog här du ska titta.....

http://www.hrf.net/

på min tid (för 5 år sedan) var inte lönen något vidare och OB en katastrof. Hade 11:50 extra efter kl 20 och jag jobbade bara kväll. Men förhoppningsvis så har saker ändrats under dessa år.

Lycka till på intervjuen Flört

Svar på tråden Vad tjänar en hotellreceptionist??