• Anonym (frågvis)

Han slaknar när det ska till...

Hur ska man hjälpa en kille som antagligen har psykologiska hämningar att kunna ha samlag. Den slaknar och han mister lusten direkt det blir lite hett i sängkammaren. Har tydligen varit så med alla hans tjejer. Dock funkar det då han onanerar. Har han månne prestationsångest? Hur ska det bli bättre? Tips? Någon?

• Svar på tråden Han slaknar när det ska till...
  • Anonym (kanske)

Hejsan

Jag tänkte först fråga om ni nyss träffats? Eftersom jag inte vill hänga ut min älskling så är jag anonym.

Kan jag säga att vi hade samma problem när vi träffades. Han fick inte upp den- eller den var hård men blev mjuk. Jag misstänker att det var osäkerhet. Så vi låg och gosade mycket utan att ha sex, gav många komplimanger och lät tiden flyga förbi. Efter ett tag misstänker jag att han kände trygghet och vi började så smått kunna ha sex. Inte varje gång- men ibland. Så det var bara tålamod som krävdes- även om det var svårt ibland att inte bli frustrerad!

Idag funkar vårt sexliv väldigt bra och han är hård jämt.

Hoppas det löser sig!

• Anonym (frågvis)

Detta gäller inte min kille, utan en vän till mig. Vill inte heller hänga ut någon, och är därför också anonym. Men de har varit tillsammans något år, först mest som kompisar och kanske det senaste året som mer än vänner. Tror att sex har varit lite av tabu för honom.

• Anonym (kanske)

Okej- då förstår jag.

Jag tror att är det som du säger så borde tid och kärlek lösa det hela. Att han får känna sig älskad och respekterad även om det inte funkar. För det är nog ganska pressande för honom som kille att det inte funkar- även om hon inte tycker det. Och varje gång av misslyckande lägger en sten till på bördan.

• Anonym (frågvis)

Kanske man ska ge dem rådet att inte försöka så ihärdigt att ha direkt samlag, utan smeka och utforska varann kravlöst för att bygga upp stämningen. Vad tror ni om det?

• Anonym (ångest)

Det problemet har min kille också. Han lever med ångest och det har inte blivit bättre trots terapi och mediciner. Vi har varit ihop i flera år och har aldrig haft ett normalt sexliv.. Älskar min sambo men tycker detta är jättejobbigt.
    Så jag har väl inga tips men bara så du vet är din vän inte ensam.

• K J N

Sådant kan drabba vem som helst.

Jag har själv haft dessa problem men det löste sig när vi talade ut om saken och det hela utvecklade sig på samma sätt som Anonym (kanske) skriver i inlägg (1).

En del män kan behöva tillfällig medicinering med potensmedicin just för att komma över den psykologiska spärren som undermedvetet finns med i bilden.

När man sedan har fått en fungerande rutin så slutar men med medicineringen men resultaten fortsätter då att vara goda eftersom "misslyckandetanken" inte längre finns med i bilden.

Om man däremot inte gör något åt saken så kan den psykologiska spärren cementeras och utvecklas till en psykos som kan vara oerhört svår att bryta - medicin eller inte.

• Anonym (frågvis)

finns det fler med erfarenhat?

• Anonym (frågvis)

oj, erfarenhet ska det stå!

• Anonym

känner igen det där, tror att det ligger mycket psykiskt bakom att
    när dom misslyckas och det blir så under sexakten så känner han sig
    misslyckad och blir nervös, och tänker på det helatiden varje gång dom har sex.

det har varit så förrut med min kille att den blev slak och det märktes att han
    slet ont utav det, men jag har alltid sagt att jag älskar honom över allt annat ändå, att det inte gör något att han är det skönaste jag känt ( och det menar jag såklart) det är SÅ viktigt att prata om det, låta det får ta den tid det tar...
    och nu var det längesen han blev slak, tror det är för att han inte tänker på det längre
    att han inte behöver känna sig värdelös m.m

hoppas de löser sig =)

• Anonym

Min manhar haft potensproblem i snart 2 år..var så när vi träffades. Depression enl hans läkare och han har varit sjukskriven för det en längre tid. Ett tag var det bättre nu är det sämre igen. Jag ar vekräftat honom , visat att jag älskar honom,myst,gjort romantiska skumbad och liknande, köpt kräm som ökar sexlusten-allt. Nu är jag bara ledsen och otillfredställd. Han är den ende jag vill ha men jag saknar bra sex. tips?

• Torpedo

Var aktiv! Många tjejer väntar sig att killen ska göra allt, då är det inte konstigt att pressen får en att krokna. Det skadar heller inte att ha sex ofta. Ju mer sällan det blir desto större blir pressen de gånger det händer.

Var tillmötesgående, öppen och ha sex ofta och avspänt så löser det sig oftast med potensproblem.

• Anonym

Haha...anonym; är din kille sjukskriven för impotens?
    Ojoj...vad jobbar han med egentligen?
    (Förlåt-kunde inte låta bli..;)

• Anonym

jag skulle hångla bara kramas pussar röra varandra
    onanera varandra att han gjorde det till dig med hans hand o du till honom...leka en massa men inte stopa sedan stoppa lite grann osv...sakta så att han sakta släpper den där spärr....ge er tid..o gör det sakta SÅ ATT HAN KÄNNER FÖRTRTOENDE FÖR DIG...
    ge tid till tiden

• Anonym (den nya)

Precis som någon skrev ovan: Är det kanske ett nytt förhållande??? För detta hände min kille i början av vårt förhållande. Jag vet inte riktigt varför, men efter 5-6 veckor ca så började det funka perfekt - och har gjort det sen dess. Men gud må tro att han led av att ståndet svek honom! Och jag led också!

• Anonym (oxå)

Ts så var d för min smabo oxå när vi nyss blivit tillsammans, bara d att han fortfarande var sugen och tyckte d var jättejobbigt. Men d släppte av sej själv.

• Anonym (jag)

Det var så för mig också när jag träffade min tjej. Hade inte varit med någon annan innan och var stenhård bara hon satt brevid mig men när det skulle till blev den mjuk. Nästa gång var jag givetvis mer nervös och det misslyckades igen och igen...

Hon blev också sårad och tvivlade på att jag var attraherad av henne, lämnade mig första gången och gick hem till sig. Men vi försökte iaf flera gånger med flera misslyckanden och till slut funkade det en gång, sen gick det bättre och bättre och problemen försvann helt.

Vet inte hur ni ska göra men gör klart att det är okej att det misslyckas. Om den blir mjuk så försök att bara ha det trevligt utan press. Men fortsätt inte att försöka ha sex om det inte funkar, då blir det bara jobbigt för båda. Och försök igen och igen varje gång den blir hård på nytt.

• Anonym

TS: Mister han lusten eller mister han ståndet? Det är ju lite skillnad... Är det "bara" ståndet så kan de ju ha annan sex än direkt penetrerande, oralsex kanske funkar, eller bara smekas och gosa.. Är det lusten som försvinner är det svårare, då är det nog någonting som ligger djupare som måste bearbetas..

• Anonym (jag)

Jag tror inte att lusten försvinner när han ska till, om lusten fanns där strax innan är det nog "bara" ståndet som försvinner. Å andra sidan känns det förmodligen dåligt och skapa en olust-känsla så indirekt misstänker jag att även lusten påverkas. Men jag håller med dig #17, om man har kommit överens innan att det är okej att ståndet försvinner så fungerar det kanske bra att forsätta med oralsex eller gos. I vissa fall kanske just en sån kravlös inställning lösa problemet också.

• Anonym ((#17))

Tror faktiskt det skulle vara bra att bara lägga ner hela den biten med okej, nu ska du bli hård, sen ska du in här, sen ska det vara såhär osv... För annars blir ju tonvikten på just ståndet och sen besvikelsen över att det inte håller, klart lusten dalar då också..

Jag o min kille hade lite problem med det i början av vårt förhållande, men sen har vi bara gett upp hoppet om lixom penetrerande sex och sen helt plötsligt en dag så funkade det och båda var lika förvånade... :-P Så det kan nog fixa sig av sig själv så småningom!

Svar på tråden Han slaknar när det ska till...